Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Top volgens Honda schijnt 228 te zijn, heb 'm zelf eens tegen de 240 aangehad (vorig weekend nog 230 met wind tegen) dus v.w.b. die afwijking heb je denk ik gelijk. Trouwens rijdt het ook niet heel erg lekker op een toerfiets bij die snelheden, dan moet je toch echt een Black Bird of zoiets...
Ik denk dat dat snel gebeurt bij dit weer, je komt van de snelweg met 5000+ toeren en gaat dan stil staan. Die motor gaat vervolgens nog een tijdje warmte afgeven (al dat metaal houdt het natuurlijk vast) en dus moet het koelwater door de fans extra gekoeld worden.
Wel valt me op dat de olie...
Gisteren weer even een rondje lekdijk gereden (groot stuk nu trouwens verboden voor motoren, van Schoonhoven naar Nieuwegein :( :r ). Ging lekker, hij staat nu op 940 dus ik ga maar eens bellen voor de 1000km beurt.
Ik let wel heel erg op waar ik het gas opendraai, wat er voor me zit en wat...
Ahaaaaa....bedankt voor de DD/ZZ uitleg :9 :9
V.w.b. de OSCO, ik denk dat ik die bij de 1000km beurt dan maar even laat plaatsen. Dat ketting smeren is en blijft ellende, zeker zonder bok. Waarbij ik meteen het grootste gemis van de CBF tegenkom: geen cardanaandrijving '(
Bedankt voor...
Hmmm, nooit zo over nagedacht, bij mijn Diversion werkte het perfect (deed volgens mij 30.000km met een kettingset). Ik wil eigenlijk wel z'n automatische kettingsmeerder hebben (Scott oiler of zo? En is OSCO ook zoiets?), dus daar ga ik even naar kijken. Maar geeft dat geen enorme smeerboel...
Teveel smeren kan geen kwaad volgens mij, behalve inderdaad dat het vet eraf spettert. Ik gebruik altijd WD40, voor elke langere rit even erop spuiten en klaar. Jammer dat de CBF geen bok heeft, de Diversion zette ik altijd op de bok, motor aan, eerste versnelling erin en spuiten maar :P
Het viel me op tijdens rijden met koude motor bij lage toerentallen...maar het is veel minder erg dan bij mijn Diversion, dus ik vind het best.
Volgens mijn dealer moest ik rustig warm rijden en dan niet langdurig te hoge toerentallen (meer dan 2/3 van het max toerental, dus 6000 toeren)...
Dank je! Dit was een demo model wat echter nog geen km had gereden, dus ik kon niet kiezen. Wel scheelde het 1500 euro op de nieuwprijs en ik kreeg een mooie inruilprijs voor mijn Diversion 600 met 64k op de teller...
Inmiddels heb ik er 350km opstaan, al een paar keer de 200 aangetikt met...
Hallo allemaal!
Morgen ga ik mijn nieuwe zwarte CBF1000 ophalen (MY2007, dus geen ABS). Ben er nu al super blij mee.
Na 11 jaar was de Diversion 600 aan vervanging toe, ik vond het ook niet meer zo spannend om erop te rijden. Heb er wel bijna 50.000km mee gereden, dus wel voldoende...
Ik vind persoonlijk zijn sig al erg genoeg en van volledig disrespect voor anderen getuigen om zo iemand een permanente ban te geven. In combinatie met zijn naam die eenvoudig te associeren is met een niet nader te noemen Neo-nazistische organisate en zijn topics/opmerkingen die een IQ van een...