Recente inhoud door bmwrijder

  1. bmwrijder

    Laverda liefhebbers?

    Mijn RGS is naar België verhuisd. Achteraf wel wat spijt dat ik hem verkocht heb.;(
  2. bmwrijder

    Het grote BMW K1600 topic deel 2

    Zo, nieuwe startmotor, startrelais en een stuk bekabeling zijn vervangen of aangepast. Ook maar gelijk een beurt laten uitvoeren, jaar was toch bijna om. De laatste jaren steeds een beurt laten doen in november omdat je vanaf 1 november 10% winterkorting op de arbeidsuren kreeg en de motor werd...
  3. bmwrijder

    Het grote BMW K1600 topic deel 2

    Nadat ik een nieuwe accu gemonteerd heb afgelopen winter had ik tot voor 2 weken terug geen problemen meer met de warme start. Afgelopen weken had de startmotor toch weer een paar keer moeite als de motor warm was om hem aan te slingeren. Naar aanleiding van de berichten hierover op de vorige...
  4. bmwrijder

    Het grote BMW K1600 topic deel 2

    Ook mijn K1600 hikte vorige zomer vaker met starten als hij warm was. Accu was nog de originele van 4 jaar oud. Afgelopen winter een nieuwe (Odyssey PC680) accu gemonteerd en tot nog toe geen centje pijn meer.
  5. bmwrijder

    BMW K1300GT

    Dat hij tijdens het langzaam rijden in een file warmer wordt is wel normaal. Begint de radiateur ventilator dan wel te draaien? Zo ja dan moet de temperatuur wel weer iets teruglopen. Als dat dan niet het geval is moet misschien je radiateur eens worden schoongemaakt.
  6. bmwrijder

    R1150RT olie gebruik

    In het verleden heb ik 3 RT's gereden. De eerste 2 waren 1100cc en de laatste ook een R1150RT. Deze gebruikte in het begin ook allemaal redelijk wat olie. Het olieverbruik werd minder naarmate de kilometers toenamen. Mijn ervaring is dat als je de boxers na de inrij periode een paar keer goed...
  7. bmwrijder

    Het grote BMW K1600 topic deel 2

    Inderdaad, een klikje hier en een klakje daar, maar ondanks dat rij ik er super graag mee. :]
  8. bmwrijder

    Het grote BMW K1600 topic deel 2

    Ik rij nu bijna 2 seizoenen op de K1600GT (13k km) en daar voor ruim 8 jaar op een K1200GT en een motormaat van mij ook 7 jaar op een K1200GT samen goed voor ruim 130k km. Daarvoor nog een aantal BMW RT's gereden. Nooit problemen gehad met de versnellingsbakken. Ligt misschien aan het...
  9. italdag-2017-210x300.png

    italdag-2017-210x300.png

  10. bmwrijder

    Laverda liefhebbers?

  11. bmwrijder

    Het grote BMW K1600 topic deel 2

    Is die 7000km van die 2013 fiets controleerbaar, want dat is wel heel erg weinig. En met "handelaren" weet je het maar nooit. Die van 2014 is waarschijnlijk een premium selection, vandaar die 2 jaar garantie, is natuurlijk wel wat waard.(Kost de dealer ik meen ook zo'n 450,-) Motor is wel...
  12. bmwrijder

    Het grote BMW K1600 topic deel 2

    Als je hem op de motor zet is hij weer gelinkt aan de lichtsensor van het dashboard als je het contact aanzet. Buiten de motor is hij vrij instelbaar. Jammer!!!
  13. bmwrijder

    Het grote BMW K1600 topic deel 2

    Heb bovenstaande even geprobeerd. Als ik de GPS op de motor zet met schermverlichting op 100% en ik zet dan het contact aan dan valt de schermverlichting gelijk terug naar een minder percentage (afhankelijk van de licht intensiteit op dat moment) Ik heb een K1600GT uit 2013 met een...
  14. bmwrijder

    Het grote BMW K1600 topic deel 2

    Dan wordt het display van de navigator minder fel. In het donker weinig achtergrond verlichting en met fel licht meer net als je dashboard. Ik ga eens een keer proberen om een van de contacten (die bij een Zumo 660 niet gebruikt worden maar bij de navigators wel dacht ik) af te plakken.
  15. bmwrijder

    Het grote BMW K1600 topic deel 2

    Er zijn er meer in die kleur gespoten. Heb deze toen niet gekocht omdat ik twijfelde over de herkomst/schadevrijheid van de motor. Ik vond hem wel schitterend mooi. Nog even terug komen op de BMW navigators. De functies die je kunt bedienen met het "slimme wieltje" vindt ik zeker een...
Terug
Bovenaan Onderaan