Recente inhoud door Bol d'or Albert

  1. Bol d'or Albert

    Soldeerbout kopen

    Ff de lidl internet shop in de gaten houden, die hebben regelmatig een weller lookalike, temperatuur regelbaar en met thermostaat. De soldeerpunt heeft een schroefdraad aansluiting, dus je kunt alle vormen punten zelf maken en proberen. Heb m al weer een jaar of 4, heel goed ding voor weinig...
  2. Bol d'or Albert

    XJ/FJ 600/900 topic

    Als ik zeker weet dat de vlotternaalden goed zijn en de vlotterzittingen mooi rond en schoon, dan moeten de vlotternaalden wel afdichten. Dan bouw ik de boel gewoon op, vul de boel met benzine en meet dmv slangetje / communicerende vaten het vlotterniveau. Staat er 1 niet goed, dan verbuig ik...
  3. Bol d'or Albert

    XJ/FJ 600/900 topic

    Je moet je inderdaad afvragen of je die startkoppeling wil vervangen. Maar eigenlijk is het nog te vroeg voor die vraag. Ik heb er ook eens 1 gehad die niet best meer was. Toen carbs en ontsteking in orde waren gemaakt sloeg ie vrij gemakkelijk aan. Toen er eenmaal een paar keer mee gereden was...
  4. Bol d'or Albert

    XJ/FJ 600/900 topic

    Dat hoge verbruik is gebaseerd op een paar zeer onnauwkeurige metingen. Staat een paginas terug al weer. Dus die 1 op 11 neem ik sowieso niet al te serieus. Ik meen dat sammie ergens gemeld heeft dat er een plasje benzine onder lag. Dus dat lekken heb ik tot nu toe nog wel serieus genomen.
  5. Bol d'or Albert

    XJ/FJ 600/900 topic

    die 2 slangen komen net niet onder dat plastic deel, ze blijven er net voor liggen, maar ze mogen hoe dan ook geen enkele vorm van rijwind voelen. Niet er recht in, niet er scheef in, niet er scheef langs, niets niets niets. Het hoeft niet persé dat de beide kanten er gelijk last van hebben...
  6. Bol d'or Albert

    XJ/FJ 600/900 topic

    Waar heb je de slangen die aan de witte t-stukken zit heen liggen? Als die rijwind vangen of vacuum trekken door rijwind, gaat je vlotterniveau ook gekke dingen doen. Die 2 slangen horen naar achteren te liggen, net onder dat plastic deel waar al je elektronica op ligt. Tevreden zijn met een...
  7. Bol d'or Albert

    XJ/FJ 600/900 topic

    Dat ontluchtingskanaal (het is ook niet meer dan dat wit plastic t-stukje) zal niet verstopt zitten nee, das bijna 5mm in doorsnee..... De hele carbset in 1 keer in een ultrasoonbak mikken is meestal weggegooid geld. Sowieso is ultrasoon carburateurs reinigen niet zaligmakend. Ik heb ook zo'n...
  8. Bol d'or Albert

    XJ/FJ 600/900 topic

    Dit is wat ik nu al een tijdje bedoel met vlotterhoogte meten op de werkbank. De carbs zijn van een FJ1200 maar dat maakt verder niet uit. Werk als volgt : Plaats de carbs onder ongeveer dezelfde hoek zoals ze ook in je motor zitten, bij een XJ900 is dat net niet horizontaal. Vul de...
  9. Bol d'or Albert

    XJ/FJ 600/900 topic

    Dat zou kunnen, maar hoeft niet persé. Veel van die fijne troep kan ook via de sproeiers gewoon verdwijnen. Dat universele filter zal de vorige eigenaar er niet voor niets tussen gezet hebben, en ja, die houdt het meeste wel tegen. Maar uit ervaring zeg ik dat je carbs nog lang niet schoon...
  10. Bol d'or Albert

    XJ/FJ 600/900 topic

    Okee, ik betwijfel nog steeds of je de metingen correct uitvoert, maar stel dat dat goed gaat. Dan zou er tijdens rijden iets veranderen waardoor ze gaan lekken. De meest voor de hand liggende conclusie is dan dat er tijdens rijden vuil in je carbs komt. Dat kan in principe alleen maar uit je...
  11. Bol d'or Albert

    XJ/FJ 600/900 topic

    Doe het dan ook eerst eens op de werkbank. Je schrijft zelf dat het op de werkbank niet lukte omdat jer er niet bij kan, daar gaat iets fout. Want op de werkbank kun je overal goed bij.
  12. Bol d'or Albert

    XJ/FJ 600/900 topic

    Hier gaat het mis, met de carbs op de werkbank kom je overal bij. Zelfs met de carburateurs in de motor kun je nog aan iedere aftap een slangetje schuiven. Methode in het wphb is uiteraard wel goed.
  13. Bol d'or Albert

    XJ/FJ 600/900 topic

    Ik vroeg om een foto (of op zijn minst informatie) van je vlottermeting op de werkbank. Jij komt vervolgens met een verhaal waaruit blijkt dat de carbs dus in de motor zaten. Zolang je geen goede vlottermeting doet op de werkbank heeft het geen enkele zin je carbs in de motor te bouwen. Ik...
  14. Bol d'or Albert

    XJ/FJ 600/900 topic

    Ik vermoed dat je hele vlotterhoogte meting niet klopt. Ik doe nog 1 poging wat info uit je los te krijgen : Maak een foto van je vlotterniveau meting op je werkbank. Graag met alles daarop wat van belang is om een juiste vlotterhoogte meting te doen : 1 Stabiele steun waar je carbs in staan 2...
  15. Bol d'or Albert

    XJ/FJ 600/900 topic

    Het verbaast me al niet meer, maar wil je niet weten wat er niet compleet is aan je beschrijving? Of ben je zo overtuigd van je eigen kunnen dat je het niet hoeft te weten? Of denk je dat straks met nieuwe vlotternaalden je motor in 1 keer vlekkeloos loopt?