Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik kan wel wat hulp /advies gebruiken:
Ben bezig met de restauratie van mn xr600. Momenteel ben ik bezig met de achterveer uit één te prutsen. De veer is eraf, het éérste kapje rond de zuigerstang alsook de dichting die eronder zit. Maar ik zie niet goed hoe het verder moet?
Verder is mn...
Ondertussen heb ik mn moto'tje compleet uiteen gehaald.
In elk geval zou ik graag ook mijn velgen, achterbrug en de onderbenen van mijn vork een orginele look geven. Hoe krijg ik deze proper of waar kan ik dat evt. laten doen?
Mocht iemand ze weten, ik ben ook nog steeds naar mn...
Bedankt voor jullie reacties.
Zo staat de mijne er nu ongeveer bij: (wel iets vuiler *D )
Eén van mijn uitlaatbuizen is al verschillende keren gelast en gescheurd, is hier een oplossing voor?
Ik heb een oud xr'tje van 1988 staan. Er zijn al talrijke ideeën door mijn hoofd geschoten en omdat ik ook niet onhandig ben wou ik er van alles aan aanpassen. Maar uiteindelijk ben ik toch tot de wijze beslissing gekomen van er geen SM van te maken, maar hem standaard te houden. (Offroad rijden...
Vermits ik al wel wat stukjes heb liggen heb ik niet meer gek veel nodig om me een 2de XR'tje te bouwen. Maar hiervoor heb ik nog wel een aantal onderdelen nodig zoals oa.:
- frame met papieren
- achterbrug voor schijf met schijftoebehoren
- achterveer
- cilinderkop compleet
- koppling met...
Ik heb een onderblokje gekocht voor mijn x'tje omdat mijn bak gaar is. Nu heb ik daar mijn cilinder etc al op gemonteerd en vind ik nu da tmn compressie percies wat laag is...
Nu vermoed ik, dat een PD03 (zoals een XL) een 75mm slag kruk heeft ipv een 80mm zoals bij een XR. Klopt dit?
Ik wil een CR39 carbu op mijn xr600 monteren. Ik weet wel dat jullie niet exact kunnen zeggen welek sproeiers erin moeten maar mss een 'richtmaat' waarvan ik kan vertrekken zou wel handig kunnen zijn. (Blok is standaard)
Ik heb al her en der gelezen dat je de airbox van een Xr kunt opwerken. Er zou ergens een restrictor inzitten en als je die eruit vist ademt hem beter?
Nu heb ik mijn doos ff vanonder mijn moto geprutst maar ik vind toch vrij weinig terug dat de lucht zou belemeren. Waar zit die restrictor dan?
Normaal ga je die thermostaten wel vinden. Diegene die ik heb gekocht was in ieder geval zo wel: 4 aansluitingen -> 2 naar de koeler toe en 2 naar de motor.
(Als je start staat die op bypas. Vanaf het heet genoeg wordt, wordt de koeler ingeschakeld.)
Vermits de meeste auto's ook graag een beetje...
Martijn,
Zover ik ze al heb gezien moeten ze idd op de retourleiding zitten.
Qua thermostaat bestaan er in de auto(sport)wereld wel thermostaten speciaal voor oliekoelers. Die gaan dan meestal open rond de 80°C. Deze bestaan natuurlijk in allerlei vormen en maten. Heb er zo ooit eentje gekocht...
Met mn motorijlessen, oorspronkelijk voor met mijn Honda motomonkey te kunnen rijden heb ik de smaak toch te pakken gekregen en zou ik ook een 'iets' grotere moto willen aankopen om te gebruik als 'dagelijks' vervoer.
Nu ben ik momenteel nog student en is dus mijn budget eerder klein. Ik wou zo...