Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Nou... Dat kan dus gewoon. Maar als je denkt voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten met een "Plug en play" kitje welke je binnen 3 minuten kan monteren en dezelfde dag kunt vertrekken voor een tourtochtje over 1000 bergpassen...
Weet je wat. Er staat nu een Z1300 in de...
Omdat je dit zelf moet maken.
Je kan eenvoudiger de donor onderdelen pakken.
Bovendien is een ITB setup op een motor (zonder turbo) toch net wat lekkerder (pakt gretiger op, meer vulling bij hogere toerentallen).
Grappig voorstel. Bijna al mijn klanten proberen auto's bedoeld voor op de weg...
De Kawa Z1300 is helemaal niet moeilijker (of zelfs makkelijker) dan andere motoren.
Maar er zijn een paar aandachtspuntjes:
1. Toerental opname
Dit zit bij iedere motor weer anders, er zijn in totaal 3 verschillende typen geweest voor zover ik weet.
Het meest makkelijke was de opnemer...
Ja. Injectie is op alle fronten beter. Die discussie win je niet _O-
En. Dan heb je nog ontsteking. Deze is eigenlijk belangrijker dan het mengsel.
Hoe ga je dat regelen ?
Contactpunten ?
:+
Ja, hoe sloop je 20% vermogen. Carburateurs.
Je hebt nou eenmaal onderdruk nodig wil de benzine uit de vlotter komen. Dus een venturi (en hulpventuri).
En die zijn toch een restrictie in het geheel. Hoe je het ook wend of keert. Nou is het zo dat de gemiddelde autocrosser graag terug grijpt...
Dit is zeker niet waar.
ECU 300, wideband 150.
En deze spullen schrijven amper af als je er netjes mee bent.
ITB's zou je van een sloopmotor kunnen pakken.
Wat overige sensoren kan je ook van een donor pakken.
Een carburateur goed afstellen... is eigenlijk niet mogelijk (2 weken later bij...
Zie je!
Weer wat geleerd.
Het nieuwe spul is trouwens super gebruiksvriendelijk (en 100% waterdicht!), ik ondersteun mijn klanten ook goed voor zover mogelijk (nee, kan door de telefoon geen motoren afstellen of diagnose stellen...). Het is mijn dagelijks werk en ik ben er dus iedere dag mee...
Ok, zal me er ook even mee bemoeien, hele tijd geleden dat ik op MF te vinden was. _O-
Oppassen ook, want vaak als je iets inhoudelijk op fora probeert uit te leggen krijg je een hele lading stront over je heen van zelfbenoemde experts. Maar goed. Te laat.
Even voorstellen, ik ben Jeroen...
Nog even een update over de telelever mod na een midweekje sturen in het Schwartzwald (en omgeving).
Motor stuurt erg prettig en soepel.
Insturen gaat veel makkelijker.
Motor blijft ingestuurde bocht goed volgen, maar is ook makkelijk van de lijn te krijgen (knijpende bocht is in de bocht...
Volgens mij rijden MotoGP rijders met een veel extremere setup. En daar zie ik de voorwielen ook niet inklappen.
Verklaar waarom men op de R1200's voor zowel de RT (standaard) en de R1200S (circuit-modificatie) een kortere triangel gebruiken ?
Baseer je de theorie van een inklappend voorwiel...
Ik ben het er wel mee eens.
Al passen ze deze mod ook toe bij de R1200S (door de kortere RT triangel te gebruiken).
De motor voelt gewilliger aan bij lage snelheden.
Waar het eerst een redelijk zware motor was om te sturen, stuurt ze nu heel lichtvoetig.
Maar op snelheden van 120+ kan ik...
Nou... De "fusee" van de draagarm haal je 12mm naar achteren zodat de "balhoofdhoek" scherper wordt.
Normaal krijg je eenzelfde effect door de kortere trekstang, maar dan zet je de motor ook op zijn neus waardoor de zitpositie niet meer klopt. Iedereen die klaagt over het zadel van de R1100S...
Vertel daar eens iets meer over?
Ik heb de Telelever 12mm mod gedaan. De motor stuurt een stuk scherper in en is veel makkelijker van koers/lijn te veranderen.
De telelever staat nu weer op standaard hoogte zodat de motor weer horizontaal staat, maar wel met een scherpere naloop. Of hoe je dat...
Volsyntheet olie is ook maar een hydrocrack.
Aangepaste minerale olie dus.
Marketing. Natuurlijk zijn er wel kwaliteitsverschillen. Dat is waar je op moet letten.
Zo is er een olie met een vrij hoog zink gehalte. Dat smeert beter.
Benzine verouderd als je het blootstelt aan lucht. Moderne...
Ik heb ritje Andorra ook weer overleefd.
In 3 dagen via Vogezen en Jura naar Lyon. In 1 dag van Lyon binnendoor naar Andorra. Daar 3 dagen mooie tour-routes. Weer binnendoor naar Lyon. En de laatste dag ben ik in 1 dag binnendoor van Lyon in een rechte lijn naar huis gereden.
5500 km in 9...