Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Je schreef rondweg Assen....ken de situatie ter plaatse niet maar als dat buiten de bebouwde kom is én het feit daar voor het eerst is waargenomen, maar je vervolgens pas binnen de bebouwde kom staande wordt gehouden is de feitcode voor buiten de bebouwde kom juist.
Zoals ik al schreef 4L olie kost vaak tegen de €35,- (tenzij bij motoport in de winkel, daar kost castrol RS €68,- wat ronduit belachelijk is!) en binnen een half uur is alles lekker ververst. Voor dat geld kun bijna 2x per jaar verversen hahahaha
Mbt dan wegspoelen, pak met restant staat soms 2 jaar in de schuur (motor verbruikt geen olie) dus doorgerekend moet ik alles van jaren bewaren voordat ik een gratis (overgehouden olie).wissel heb.
Zojuist de olie van mijn R1 ververst. Ik schrijf altijd op de nieuwe olieverpakking de datum en kilometerstand van de wissel en bewaar deze met het restant (zit 4L in verpakking maar heb maar 2.7L nodig) tot de volgende wissel. Bij de volgende wissel gooi ik de resterende 1.3L erdoorheen om door...
Waarom demonteren, veel werk en ook je koelvloeistof moet je dan vervangen. Gewoon opschuren, afplakken en met 2K lak spuiten. Gaat maar om een paar buisjes hé ;-)
Wat zeer goed werkt is fijn schuurvlies kopen, dit om je bochten vouwen en heen en weer trekken / schuren. Zo schuur je ze rondom helemaal schoon en zijn ze al nieuw!
Full is volgens mij dealer alleen een meerwaarde als de motorolie langdurig goed heet wordt. Ik rij vaak een uurtje zo nu en dan, dan blijkt semi beter te zijn. Wordt ook voorgeschreven door yamaha dus blijf ik dat maar gebruiken
Gisteren Castrol RS 10w40 4T olie besteld voor mijn R1. Wilde eerst de Castrol Power 1 10w40 4T bestellen maar die blijkt full synthetisch te zijn ipv semi zoals de RS.
Op advies dealer toch de RS gekocht omdat dit beter is voor als je vaker kleinere stukken en op straat rijdt ipv het circuit.
Nee joh nog veel makkelijker, koop bij een fietsenwinkel een pak CO2 patronen met autoventiel adapter (zijn kant en klare setjes voor nog geen twee tientjes) en steek deze onder je bbuddy. Samen met een proppensetje kun je nooit de fout ingaan!
Stond er eerlijk gezegd ook van te kijken dat zelf na 4 runs op de Dyno de prop nog steeds goed zat. De prop zit ook niet in een profielgroef en heeft dus genoeg vlees/materiaal om zich vast te zetten.