Recente inhoud door buikschuiver

  1. buikschuiver

    Cagiva Mito ONLY Part 3!

    Wat betreft die uitlaat pakking... Veel dealers hebben geen diepgaande kennis over 125cc's. Eens een onderdeel vervangen gaat vaak nog wel, maar ik weet dat deze uitlaatpakking niet voor komt in de workshop-manuals van de mito's. Wat o.a. de reden is dat ik er zelf nog geen heb kunnen...
  2. buikschuiver

    Cagiva Mito ONLY Part 3!

    Jah. Eerst de bout in het rubber schroeven, dan kan je de "ronde" moer verwijderen die in het rubber zit, door hem er doorheen te "duwen". Dan enkel het rubber plaatsen in de kuip. Vervolgens de bout door het rubber steken en aan de achterzijde de moer er een stukje op schroeven. Als je...
  3. buikschuiver

    Cagiva mito met rd350 blok project!

    Vermoedelijk een inlaat balanspijp, om resonantie te dempen of juist te versterken voor een gekozen toerental.
  4. buikschuiver

    Cagiva Mito ONLY Part 3!

    Er schijnt in de rand van de expansie uitlaat een pakkingsring te horen (Tussen flens en uitlaat zelf). Maar... Deze heb ik nog nooit gezien, dus van horen zeggen. Bij mij is het in ieder geval altijd een smeer boel. ...Ik weet zeker dat deze moet bestaan, want metaal op metaal kan...
  5. buikschuiver

    Cagiva Mito ONLY Part 3!

    Denk ik ook, mijn cagiva tank sugereert in de winter een dopje olie bij de brandstof toe te voegen. Dat hoort het mengsel i.m.o. nog schraler te maken, maar dat zullen ze vanuit ervaring wel beter weten. De carb instelling is veel gevoeliger op 125cc dan op een 50cc.
  6. buikschuiver

    Cagiva Mito ONLY Part 3!

    Brandt trager en de ontstekingstijd moet dan nihil veranderd worden. Deze motoren werken gewoon best op standaard 95. Ik heb zelf ooit eens geëxperimenteerd met aviation gasoline, octaan 100 liep toch een stuk beroerder
  7. buikschuiver

    Cagiva Mito ONLY Part 3!

    Versleten membraan plaatjes!? Demonteren van het reedblock en door de stuffer blazen, terwijl je vingers de reeds dichtknijpen tevens even tegen het licht controleren op perforaties. Carbon gaat niet eeuwig mee
  8. buikschuiver

    Cagiva Mito ONLY Part 3!

    Wph zegt dat alle mito's 28mm's zijn, dan praat ik ook over de wph's van de race mito's. Een oudere Cagiva 1990 K7 , was een crosmotor met 7 versnellingen en had wel de 34mm carb. Ook heb ik ooit een Italiaans stuk gelezen over een standaard 37mm op een Cagiva Freccia, deze zou de grootste carb...
  9. buikschuiver

    Cagiva Mito ONLY Part 3!

    Mijn Bakolie is momenteel ook 10W40, dus ga ik er vanuit dat daar geen winst valt te behalen. Ik vermoede het volgende: Een kennis heeft mijn koppelings-vrijslag vergroot, hierdoor slipt de koppeling te veel bij vrijloop. Daarnaast heb ik de gasnaald iets te rijk staan. Door de slippende...
  10. buikschuiver

    Cagiva Mito ONLY Part 3!

    Welke versnellingsbak olie gebruiken jullie? Ik heb het idee, dat ondanks afstellen, de koppelingsplaten verkleefd zijn. Vooral met het afschakelen lijkt het ontkoppeling niet altijd helemaal plaats te vinden. Omdat het naar beneden schakelen moeizaam gaat Na vol gas te hebben gereden...
  11. buikschuiver

    Cagiva Mito ONLY Part 3!

    De werkplaatshandleiding, geeft info voor de monteurs. De owners manual geeft enkel de onderhouds opties.Ik moet alleen ff kijken hoe ik al die pdf's het beste deel
  12. buikschuiver

    Cagiva Mito ONLY Part 3!

    Ik heb van alle mito's werkplaats handleidingen maar de laatste versie mist nog. Ik zal binnenkort de rest posten
  13. buikschuiver

    Cagiva Mito ONLY Part 3!

    Oja, gebruik de killswitch, anders kan het een schokkende ervaring worden :p
  14. buikschuiver

    Cagiva Mito ONLY Part 3!

    Dat klopt, de compressie is inderdaad koud hoger dan warm, de olie is dan dikker en de afdichting rond de zuiger is beter. Maar bij alle blokken is de bedrijfstemperatuur ongeveer gelijk en daarom ook het controle punt, want met deze temperatuur kan men onderling vergelijken. Tevens is de motor...
  15. buikschuiver

    Cagiva Mito ONLY Part 3!

    De compressie lijkt me niet te stijgen, de oliefilm moet wel aanwezig zijn voor een effectieve afdichting (scheelt enorm in de meting). Daarom word na het warm draaien de compressie opgemeten Weet iemand waar je de uitlaat-flange o-ringen kunt bestellen? Tevens lees ik dat koperen beschikbaar...
Terug
Bovenaan Onderaan