Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Interessant standpunt. Maar oudere crossers, met wat meer centen, kopen wel vaker een enduro erbij. Los van wat er gebeurt met vergunningen. Ik denk dat de Nederlandse samenleving rijker is geworden, waardoor sommige MX-ers in de gelegenheid zijn om een dergelijke dure aankoop van ruim €10.000...
Je hebt gelijk Wezzel!
De KNMV en de MON hebben, na het tekenen van het convenant (onderlinge overeenkomst) ook brieven naar de diverse clubs gestuurd voor het claimen van hun 'geluidsruimte'. Dat wil zeggen dat als ze bijv. gedurende 16 uur in de week 98 dB(A) mochten maken en dus nu 16 x...
HGS, Maxtreme Performance of KTM EXC met Krizman Spark Arrestor. Als je 't bij Laser zou willen houden zou je de Duo Tech serie eens kunnen proberen. Die werkt met een relectiekamer, net als HGS.
dualsound.com
Verder is er niet veel dat 'out of the box' werkt. Bij club 'de Bougie' in Arkel...
In Utrecht is er vandaag geluidsmeting geweest en die club zit echt helemaal geïsoleerd. Als je een staaf dynamiet af laat gaan dan is er nog niemand die er over klaagt.
Maar het probleem is dat motorcrosswedstrijden telkens ergens anders in NL zijn. Daarom moeten de omstandigheden gelijk...
Die conclusie hadden ze in Arkel ook. Voor het eerst in 10 jaar konden ze elkaar weer verstaan in de kantine. Sinds de opkomst van de hoogtoerige 4-takt was er daar een bak herrie...
Goede opmerking Rudi. Maar dan gaan we way off-topic.
De provincie Drenthe heeft ons als eerste provincie inderdaad iets interessants in ruil aangeboden, dat ook herhaalbaar is in andere provincies. Maar de vraag is, zouden wij überhaupt de handen hier opeen kunnen krijgen dat we dat gebaar...
Ik denk dat dat 'iedereen' wel meevalt hoor. De mensen op de provinciehuizen weten meestal goed wat er speelt.
Geluid is onze grootste vijand. Vooral de diepe bastonen van de 4-takt. Ik zit er zelf over te denken om weer lekker 2-takt te gaan rijden; dat draagt niet zo ver.
Verder gaat de...
Maar dat zijn maar 60 van de 1.600 rijders die er uitgepikt worden. Toen was je motor al warm van de eerste test.
Die 120 dB was natuurlijk niet goed te praten :N Als je nu de volgende keer je geluid op orde hebt, dan hoef je ook niet bang te zijn dat iemand hem echt op 2M @ Max gaat testen...
Het zit hem in de oplaadtijden. En 3 accupacks meebrengen kost in totaal evenveel als een enduro op kenteken. Bij de Priussen schijnt daar ook al wat ontwikkeling in te zitten.
Ik denk dat het een goed begin is om de blafpijpen te temmen en het geluid wat te dempen. Er zijn zat snelle rijders...