Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
na 5 jaar weer exact hetzelfde probleem, heb nu open uitlaat en knalde hard uit de uitlaat, een soort van pops & bangs geluid en reageerde niet op de stationair schroef. Het was namelijk 1000 toeren of erg hoog en niet 1300. Motor 3 weken geleden naar de garage gebracht voor naked conversie...
Bedoelde dat het niet zo moeilijk is om het te doen, had zelf ook de spullen om ook de shims te vervangen, maar wil dit niet zelf gaan doen deze keer. Koplamp stond sowieso al op de planning dus dan kan alles maar beter in 1x doen.
Eerst kijken wat de motor garage zegt, kleppenshims zijn nog nooit vervangen in de 44.000km / ruim 26 jaar. Ben altijd te lui geweest om het 1x in het jaar te controleren. Destijds was het al nodig de afgelopen keer. Geloof toen 0.06-0.08mm op de uitlaat en 0.03<mm op de inlaat. Geen wonder dat...
Het is dat ik er nu niks mee kan, want anders had ik het wel willen hebben. Zijkappen ( na de tank ? ). Ik laat die van mij binnenkort ombouwen van Kappen versie naar naked koplamp + kleppenstellen / afstellen. Krijg hem niet fatsoenlijk stationair afgesteld, rijdt voor de rest wel gewoon goed...
Laatste keer zat één van de kleppen op 0.04-0.05mm. sinds dien ook maximaal 3000km gereden.
Van het weekend eerst de inlaatrubbers vervangen, de afdichting is helemaal aan gort. Motor reageerde heel fel op remmen reiniger.
Ze zijn nog niet los, maar weet 100% zeker dat dit het is. Stationair...
Heb inmiddels mijn GS500 5 jaar en staat nu meer stil dan rijden. Ben inmiddels wat weer aan bezig om het fatsoenlijk rijdende te krijgen.
Dus andere remklauw voor erop
- Carbs schoongemaakt, leken helemaal niet vies maar toch. Het liep niet lekker paar maanden terug en knallen / 1 cilinder...
Olie zat bij mij vandaag ook op 100 graden constant, ga over paar weken naar Groningen ter aandenken van Martijn. Wij rijden dan een rit met een paar anderen van hier, ben benieuwd wat de gs dan aangeeft als ik 300km moet rijden dan. Rij namelijk nog amper op dat ding sinds ik een auto heb.
Helaas zat dit lid bij mij in de WhatsApp groep en het bericht kwam als eerste aan bij ons, verschrikkelijk als je dit hoort dat hij niet meer thuis is gekomen.
Yes ik wist het begin van de nacht al, inderdaad veels te jong.
Toen ik hoorde dat hij niet meer thuis is gekomen vreesde ik al voor het ergste en dat bleek de waarheid te zijn.
Inderdaad nog veels te jong en hij had nog plannen die ik nader niet ga omschrijven.
Vol trots mijn eerste snelheids bekeuring gereden vanochtend dankzij oom agent met lasergun :-),. 130 waar 100 is toegestaan na correctie.
Terugweg netjes niet harder dan 115 gereden op 120-130 stuk, resultaat is dat hij na 234km nog niet op reserve is gesprongen.
Waarom zomer en wintersproeiers ? Rij zomer of winter gewoon met 110.
Van de week alleen eens Firezone 102 getankt en heb het idee dat het echt net net iets beter doortrekt vanaf 0 naar 100 en daarboven.
Vorig jaar wel goed gegaan, iedereen maakt fouten Marc.
Inmiddels dankzij Japparts een nieuwe pakking binnen.
De shimtool viel ook diep tussen de distributieketting, gelukkig had ik een magneet, want anders had de kop eraf gemoeten
Nu is dat niet zo'n issue, want kost mij dan alleen voet...