Recente inhoud door DerHanzl

  1. DerHanzl

    KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

    Zou graag een keer rijden met zo'n Rekluse koppeling! Naast dat dit waarschijnlijk een heel goed middel is om de souplesse meer terug te krijgen, ben ik zelf van het aanpakken van de oorzaak. Daarnaast is het gewoon gaaf dat je bij deze ktm's de mapping aan kunt passen en niet veroordeeld bent...
  2. DerHanzl

    KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

    Klinkt niet goed nee... Die tps sensoren zijn volgens mij niks anders als een potentiometer. Vaste weerstand tussen 2 draden (hier zal iets van 2.5v of 5v ofzo overheen staan, totale weerstand van enkele kiloohms), middelste draad geeft een gedeelte van de weerstand en bij gelijke spanning over...
  3. DerHanzl

    KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

    Inmiddels een flink stuk opgeschoten met het afstellen met Tuneecu en een breedband lambda meter. Onderin tussen de 1500 en 4000 en kleine gasopeningen de EVO1 map echt 20 tot 25% rijker moeten zetten. Er is nu fatsoenlijk rustig mee te rijden en rotondes kun je in zijn 2 doen en terug laten...
  4. IMG-20180701-WA0009.jpg

    IMG-20180701-WA0009.jpg

  5. DerHanzl

    KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

    Calibratie al eens uitgevoerd? Anders computer er aan en kijken of de voltages die je meet overeen komen met wat de ecu vindt. Kun je gelijk zien hoeveel % gas de ecu geeft/ziet met deze voltages. Laat je niet gek maken door wat je aan voltages meet met verschillende gasstanden en sensoren...
  6. DerHanzl

    Tweede MF Allroad Rit - 17-09-2017

    Dat ziet er goed uit! Ploegstraat is mij (uiteraard) bekend. Zelf ben ik opgegroeid Boskant/Sint-Oedenrode en heb jaren in Schijndel op school gezeten, dus deze hoek ken ik ook vrij aardig. De zandpaadjes weet ik alleen niet echt te vinden, laat staan er een hele route van te maken... vandaag...
  7. DerHanzl

    Tweede MF Allroad Rit - 17-09-2017

    Ik heb geen ander alternatief als een KTM 690... denk wel dat die beter uit verf komt nu dan een dikke 1000cc met allroadbanden ofzo...
  8. DerHanzl

    Tweede MF Allroad Rit - 17-09-2017

    Ik heb de KTM op blubberbanden staan (lees: volle nop), dus als het redelijk vriendelijke paden zijn kan ik ook rijden als het natter geweest is. Zelf kom ik uit Best, ik weet niet of de route hier langs komt, dan kan ik hem hier oppikken/starten. Is het de bedoeling om de route nog een keer...
  9. DerHanzl

    Tweede MF Allroad Rit - 17-09-2017

    Stil hier.... Ik zou graag eens willen weten of er nog meer mensen zijn die de route nog eens willen rijden? Ik heb hem helaas moeten missen, maar zou hem graag toch eens gaan rijden. Nog meer vrijwilligers?
  10. DerHanzl

    SV1000 topic deel XI

    Aan bovenstaande foto te zien zit hij ook erg laag. Normaal is hij om de uitlaatpijp heen omhoog gekruld, bij jou staat hij bijna recht. Voetsteun zou als eerste aan de grond moeten komen is mijn ervaring
  11. DerHanzl

    Afstellen KTM 690 tuneECU --> ECU regelt te arm

    Dat klinkt interessant. Heb in inderdaad de switching table aangepast om zo alleen de TPS map aan te hoeven passen, de MAP pagina zegt zo ontzettend weinig (geen gevoel bij MAP waarde t.o.v. belasting/gasstand). Ik zal dezelfde waarden eens in de MAP tabel gooien.
  12. DerHanzl

    Afstellen KTM 690 tuneECU --> ECU regelt te arm

    Je hebt helemaal gelijk, er zijn 2 mappen. Om het niet te ingewikkeld te maken, heb ik hem zo ingesteld dat hij alleen gebruik maakt van de TPS map, niet van de MAP inspuitings-map. Ik doe dus alle aanpassingen in de TPS map, en je ziet ook dat hij deze toepast. Rijker zetten, levert een rijker...
  13. DerHanzl

    Afstellen KTM 690 tuneECU --> ECU regelt te arm

    Zou dit er mee te maken kunnen hebben? Bougiedop was niet voorzien van afdichtingsrubbers... daarnaast zat de kabel redelijk los in de dop "geschroefd"...
  14. IMG-20170930-WA0003.jpeg

    IMG-20170930-WA0003.jpeg

  15. DerHanzl

    Afstellen KTM 690 tuneECU --> ECU regelt te arm

    Bedankt voor 't meedenken! Wel leuk dat je begint over de inlaattemperatuursensor, deze was namelijk voorzien van een weerstand toen ik de motor kocht. Er stond een verkeerde mapping op en dat hadden ze proberen te compenseren (denk ik?) door een weerstand over de temperatuursensor heen te...
Bovenaan Onderaan