Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Het is inderdaad een 22kW laadpaal. Maar goed dat je het zegt. Op de route die ik aan het uitstippelen ben zoek ik laadpalen die minimaal 11kW kunnen laden, maar die zullen altijd langzamer laden dan de 22kW varianten.
Ik heb bij de aanschaf van de motor bewust gekozen voor de charge tank, wat mij opladen met 7,8kW levert, in plaats van de power tank die wat extra laadcapaciteit levert. Met de 14.4 kWh capaciteit en 7,8 kW laadcapaciteit, zou ik binnen 1 uur 50% bij kunnen laden. Maar, dat ga ik binnenkort...
Bedankt voor het delen. Ik zal dat filmpje even kijken.
Op het moment dat het plan concreter is ga ik zoeken naar sponsoren. Wellicht een goed doel om geld voor op te halen met de reis. Ik wil dan ook Zero Benelux benaderen om te kijken of zij willen / kunnen sponsoren *D
Gaaf dat Zero daar de motoren voor geleverd heeft.
Ik weet niet of jullie The Long Way Up kijken (met de H-D LiveWires) maar vraag me serieus af waarom Zero daar niet aan mee doet. Het off-road karakter van de Zero zou daar perfect bij passen.
Dat gezegd hebbende, ik ben een route door Europa...
Thanks.
Ik ga, na het lezen van reviews en jouw ervaring met de TKC70, voor die band. Op de foto's misstonden ze niet op een BMW GS, dus op de Zero zal het ook prima ogen.
Inderdaad voor woon/werk all-weather. Mijn eisen in orde van belangrijkheid:
Veilig in alle weeromstandigheden (vooral met regen)
Lange levensduur
Economisch in verbruik (dus meer range)
Uiterlijk (ik zou de off-road look willen houden, maar dat lijkt me niet realistisch)
Gespot!
Op 4 maart 2020 reed ik op de N44 Wassenaar richting Amsterdam. Ik werd ingehaald door een BMW C-Evolution. Dat ding was snel weg bij de verkeerslichten!
@Hybride bedankt voor de uitleg over de riemen. Ik heb me daar eerlijk gezegd nooit echt in verdiept. Wel goed om het nu te weten en de garagist te kunnen controleren.
Vraag voor de DS rijders hier: welke banden gebruiken / adviseren jullie? Ik heb nog de orginele M/T banden maar na ruim 10k...
Dit dus.
Lijkt me leuk om wat meer motorrijders uit de regio te leren kennen en de omgeving wat te bezichtigen. Als import Alkmaarder heb ik nog niet de leukste routes mogen ontdekken, dus als iemand het voortouw neemt durf ik wel een datum te roepen 8-)
Overigens wel een puntje van aandacht...
Dat is niet bijzonder in mijn ogen. Dat heeft meer te maken met de macht van de gevestigde orde. De Bovag kan ook veel voor elkaar krijgen ten opzichte van een vereniging als de Vereniging Elektrische Rijders.
Als ik een laadpaalexploitant zou zijn, zou ik me er overigens niet druk over maken...
Net zoals de plekken die Tesla in Amerika uitzoekt voor de snelladers: op een plek waar je ook even een hapje kunt eten of naar het toilet kunt. Heel slim. Wat dat betreft heeft Fastned het nog niet zo slecht gedaan met de laadpunten bij tankstations.
Handige tassen @Hans2183. Daar ga ik ook eens naar kijken.
Ik heb nu ook standaard beide kabels mee. Vanmorgen kwam ik er achter dat ik de motor niet op 100% opgeladen had voor mijn rit van vanmorgen. Met nog 15km te gaan reed ik met 2% op de snelweg. De motor wil dan niet harder dan 95, wat...
Ik rijd er ook niet vaak, maar als ik er kom is het druk met verkeer van en naar Texel. Weinig hardrijders dan. Nu ben ik zelf niet van het heel hard doorknallen (kost veel te veel stroom) maar trajectcontroles zijn irritant op de motor.