Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
owja binnenkort ffkes een voorzieninkje op mijne uutloat fixen om mijn fuel/air ratio te peilen goed?
Gaatje, moertje, lasje, v Bentum verf en klaar toch....
Nou....ik heb het dingetje pas. Ze was er niet zo erg aan toe moet ik zeggen. Maar kan goed natuurlijk. Hoeveel jaar geleden heb je em verkocht? Het je nog foto's van die tijd:D:D?
Ja klopt precies want hij heeft me nog tips over mn olie en scheurende ventiel (bekend bol d'or probleem blijkbaar) gegeven. Goude vent dus die Henk. Dat dat 8km van mn stalplekje af, lucky me!
Okay ik ben vandaag naar al mn electra frustraties gaan zoeken naar een expert die er naar kon kijken. Had er een gevonden in Cuijk en die ouwe rot in het vak was gelukkig opgegroeid met bol d'ors. Hij zei meteen dat het de rotor was, die heeft ie toen in 15 minuten vervangen en jaja, mn BOL...
Hier de waarden die ik meet:
Stilstaande motor:
Gele draden onderling 3 x 0,7 ohm
Rotor op de sleepbanen 1,1 ohm
De gele draden maken zoals het hoort geeeen contact het de massa.
Draaiende motor:
gele draden onderling 3 x 8,5V wisselspanning oplopend naar 11
rotor (zwarte en witte...
Ik zal morgen even meten wat de wisselspanning tussen de gele draden onderling is en dat post ik even. Hopelijk kom ik in de goede richting zo.....
De 16 volt wisselspanning met 52ohm die ik meette was trouwens tussen de zwarte en witte draad direct na de dynamo, dus niet van de...
Owkee ik heb de zwarte en witte net even op weerstand doorgemeten. Als het goed is meet ik hiermee de rotor weerstand en die is 52ohm. De rotor geeft dus ook de 16volt (die wel goed is dus) Alleen de gele draden geven nu onderling 0,8ohm en te weinig volt. Is dit een indicatie dat alléén de...