Recente inhoud door Drikus67

  1. D

    Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

    Ik had echt problemen met de turbulentie op de snelweg rond het hoofd en torso en heb m'n originele scherm er juist afgehaald en dat rijd nu echt weer super heerlijk. Geen turbulentie meer rond m'n hoofd/lichaam en alleen maar de rustige rijwind. Maar dat is 100% beter dan de turbulentie van...
  2. D

    Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

    En? hoe bevallen ze tov de Metzelers? Vast goed vergelijkingsmateriaal nu met dit natte weer? Ik wordt een beetje moe van de Michelin city grip. En ze zijn nog lang niet versleten maar denk er nu toch over om ook k66 LT te gaan aanschaffen. En welk givi scherm heb je nu? Ik weet niet welk...
  3. D

    Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

    Ik heb vergeleken met KFM met de onderdelen die ik onlangs besteld heb maar dan zijn ze toch een stuk duurder dan cmsnl. laatste bestelling bij cmsnl:€ 117,62 en bij KFM: € 140,64. incl. btw en verzending. Voor 2 lagers, 4 rubber ringen, 2 inner bushes en 2 outer bushes... scheelt toch...
  4. D

    Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

    Sterker nog: inmiddels alles al besteld. Ik dacht eerst dat ik de swingrod er wel tussen gefrommeld zou kunnen krijgen, zonder de motor te moeten scheiden van het frame maar de bovenste 2 bouten van de swingrod kan je er niet uithalen omdat de cilinder en zo in de weg zit, We gaan dus de hele...
  5. D

    Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

    Als je stilstaat draait de "v-snaar" wel gewoon hoor. De rolletjes zijn onlangs vervangen, waarschijnlijk door het originele gewicht of lichter. (Niemand zet zwaardere rollen in z'n vario, wel lichtere.) Dus daar kan het probleem ook niet vandaan komen. Het probleem moet wel bij de koppeling...
  6. D

    Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

    Bedankt Disaster-Master! :} Nu kan ik inderdaad zien dat het zoals het bij mij zit, niet zit zoals het hoort te zitten. Dat dacht ik ook al want de metalen gedeeltes van die bushing moeten nu zowat tegen elkaar aanzitten, dat kan niet anders. Ik kwam her en der ook al diverse aanbieders tegen...
  7. D

    Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

    probleem gevonden...denk ik... Rubber bushing van de swing rod is defect . Kan iemand eens kijken of dit er bij jullie wél gecentreerd uitziet? (fotootje mag ook natuurlijk...) De swing-rod zit links nét vóór het oliefilter.
  8. D

    Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

    Ik begin te denken aan tandwielkast lagers van de uitgaande as: Inmiddels de hele vario gebeuren gereviseerd incl. koppeling/drukveer, lagers ed. En het lager van de rechter swingarm / achteras vervangen. Totaal geen invloed op het effect. Het treed op bij een bocht naar rechts, niet bij een...
  9. D

    VERKOCHT: Honda SH300i ABS 26-10-2011

    Jammer Oma.. Maar ik wil RuudSint even laten weten dat de SH in goede handen is gekomen! Inmiddels is de SH in mijn bezit. @RuudSint je hoeft je geen zorgen te maken, ik zal zéér goed voor 'm zorgen. Fred Hur heeft geen tijd meer om ermee te rijden en zo heb ik hem weer van hem gekocht. Door...
  10. D

    Honda Silverwing,FJS600 banden demonteren ?

    Het ís best zelf te doen maar je hebt wel spierballen nodig want dar rubber is erg stug. Je hebt een bead-breaker nodig of een handige opstelling van balkjes met een hefboom. De "bead' is de verbinding van de band op de velg die zit erg vast en die moet je "breken". Dan heb je een paar deftige...
  11. D

    Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

    Overigens van het weekeind m'n vario en drukgroep/koppeling gebeuren onder handen genomen en dat is wel een aanrader zeg! De hele drukgroep gereviseerd: Nieuwe lagers, circlip, keerringen, afdichtingsringen, geleide pinnen en rolletjes, vet, een nieuwe drukveer mallossi wit en in de vario...
  12. D

    Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

    Dat zijn knappe bandjes. Afwatering genoeg i.i.g.! Ik heb nu , in mijn korte tijd dat ik erop rij, m'n SH al een paar keer een uitstapje voelen maken, achter. Met Michelin City Grip. En dat zelfs bij vrij lage snelheden. Daar ben ik dus écht niet kapot van! Rij ik nou te wild? Op m'n Yamaha...
  13. D

    Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

    Lekker dan! Ik moet zeggen dat ik dat ook niet wist van dat je zo'n filter niet mag vastzetten met de moer. Nou heb ik daar een sleutel voor dus heb geen filters met moer. Maar das wel balen . Helemaal van die achterband! Je moet natuurlijk nooit een schroef in je band schroeven:? (Hoewel: ik...
  14. D

    Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

    Okee nou dan houden we het daarbij: Castrol 75w90 syntetisch API GL4 . Alleen... Alleen van die olie heb je dan óók weer verschillende versies van: syntrans longlife, Syntrans transaxle, Syntrans multivihicle, syntrax, syntec, universal, universal Plus. Om er maar even een paar op te noemen...
  15. D

    Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

    Oeps mineraal, dat heb ik niet eens in de gaten gehad. Dus eigenlijk is de "normale" 80w90 een beetje aan de dikke kant? En willen we eigenlijk een compromis tussen de veel te dunne 10w40 en de normale 80w90. Is dan Castrol Syntrans V FE 75W-80 niet nóg geschikter? Toch weer iets dunner dan...
Terug
Bovenaan Onderaan