Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Nou, kleine update dan maar. Met me duim is alles goed !
Vanochtend nog een beetje stijf ( jaja, laat de ochtend en stijve 'duim' grapjes maar achterwege, ik ben jullie al voor :+ ) , maar tegen de middag had ik eigenlijk ineens een momentje van 'he, ik voel eigenlijk niets meer aan mijn duim' ...
Nou, daar lag ik dan.
Vanmiddag even iets halen bij de lokale bouwmarkt ( div. stekkers ) dus lekker door de wind en miezer regen erheen. Regenpak aan en gaan !
Dus het XTtje gestart, en hup, daar ging ik.
Het waaide nogal hard, wegdek was nat, en met enduro profiel moet je dan wat rustiger de...
Ik gok zomaar dat deze CL50 uit Japan is gehaald, en waarschijnlijk nergens anders officieel is ingevoerd.
Misschien een verdwaalde naar Amerika. Ik heb er niets over opgezocht, dus misschien zit ik er totaal naast.
Deze CL heeft echt niets gemeen met mijn 360.
Feitelijk is de CL360 gewoon een...
Haha, wat is dat ?
Nee, ben weer is bezig met een ander project ( thuisaccu, zelfbouw systeem, etc )
Ik heb dus weer eens teveel hooi op me vork zitten *zucht*
Maar ik beken, er gebeurd weinig met de 750, het voorwiel en naaf moet ik eens uit elkaar gaan halen, oppoetsen, zodat ik ze weg kan...
Een motor is vaak ook wat makkelijker in zijn vrij te krijgen als de motor nog rolt.
Ik rij met alleen maar oude zooi en ik weet eigenlijk niet beter.
Probeer maar eens.
Gewoon vlak voordat je helemaal stilstaat naar zijn vrij schakelen.
Eens, wij hebben/hadden op het werk ook eindelijk eens een accu slijper, handig voor de verre plekjes ergens hoog in de kas..
Totdat het zoontje van de baas het ook wel handig leek om er een hele boot mee te schuren...
Ja, accu dus half gaar en inwendig krokant geworden. Als je hem nu gebruikt...
Zelfs een oude Honda uit 1975 heeft dat van mij.
Als is dat niet direct de ontsteking, maar de spoelen van de ontsteking.
De ontsteking, bij dat ding nog contactpuntjes, zit hoog en droog op de cilinderkop, die moeten dan wel weer vrij van olie blijven.
Het waarom is 'naar mijn weten' puur omdat de motor dan beter in de bochten te gooien is.
Pin me er niet op vast, maar ik heb daar 'ooit wel eens iets' over gelezen.
Met name voor circuit fietsen is dit 'schijnbaar' best wel een dingetje.
Ik zou er graag nog eens een artikel over willen lezen...
Hm ja, maar ik weet eigenlijk 100% zeker dat dit voor circuit motoren of andere echt snelle brommers niet geldt.
Wat betreft het raakvlak is het natuurlijk waar, maar we spreken hier over een offset van 1cm, zoveel is dat niet, ik vind het al knap dat je dat kan zien.
Dat de kettingwielen en...
In lijn met het voorwiel hoeft niet.
Als het wiel maar recht staat.
Makkelijkste manier om te kijken of het goed zit : Kijk over het achtertandwiel en volg de ketting naar het voortandwiel. Dit moet wel in een rechte lijn zitten. Vrij logisch natuurlijk met een ketting.
Als de ketting mooi...
Eens, het mag allemaal wel duidelijker.
Ik zat trouwens nog te denken dat er ook al een hoop duidelijk kan worden als meneer even de kleur van de bougie'tjes bekijkt.
Wit/grijs is te arm
Bruin is goed
Zwart is te rijk
Olieachtig en nat is ook te rijk.
Hij zegt dat hij hem start met de choke, dus een te rijk mengsel lijkt me dan niet helemaal waarschijnlijk.
En hij valt stil zodra hij hem wil 'stationeren' , ik neem dan aan dat hij bedoelt als hij hem gewoon van de choke afhaalt.
Dat zou er naar mijn idee juist meer op wijzen dat hij te arm...
Dat de motor ook afslaat bij het afremmen, dat vind ik wel opvallend.
Dat zou kunnen komen door valse lucht ( het vaccuum valt dan weg, waardoor er geen benzine meer door de carburateurs wordt getrokken )
Probeer de motor eens te starten, en spuit eens met wat deodorant of wd40 of iets...