Recente inhoud door EsBeKa

  1. EsBeKa

    Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

    De Jong in Alphen?
  2. EsBeKa

    Zero Motorfietsen

    De accu bereikt z'n optimale capaciteit bij een graad of 26°C. Het kan goed zijn dat je de accu opgewarmd hebt met rijden, maar dat dit niet direct wordt doorgevoerd op de SOC display. Pas bij opnieuw aanzetten neemt de meter de temperatuurcorrectie mee. zie ik bij de Energica vaak als ik de...
  3. EsBeKa

    Energica

    Beetje stil hier. Van de week met de Ribelle door de 40.000 km gegaan. Geen bijzonderheden. Road 6GT zit er vanaf 24.000 op en ben nog niet aan de nokjes.
  4. EsBeKa

    Zero Motorfietsen

    Ik heb zo’n virtuele koppelinghendel wel gemist in mijn vroege dagen elektrisch motorrijden. Niet voor de romantiek maar voor mijn fouten…
  5. EsBeKa

    Zero Motorfietsen

    @spike10 Als je energie deelt door afstand kom je op 81,6 Wh/km uit, wel plausibel. Waar die 131Wh/km vandaan komt?
  6. EsBeKa

    Zero Motorfietsen

    Achteruitrijmodus is super, vanochtend nog gebruikt toen ik de parkeerkelder in reed en halverwege de helling de deur voor me dicht ging (toegegeven, ik had geen zin om m'n badge te scannen en de deur was nog open).
  7. EsBeKa

    Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

    Nieuws: BOA's in Amsterdam nemen Energica Experia's in gebruik. BOA's 020 komen geruisloos ter plaatse met nieuwe aanwinst
  8. EsBeKa

    Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

    Die video van de Damon is 8 maanden oud. Meneer Damon is druk met Jeeps en met mevrouw Damon.
  9. EsBeKa

    Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

    Je kunt een Metron type 2 adapter en een thuislaadkabel meenemen; dan kun je aan het stopcontact in een hotel of type 2 publiek laden. Zo'n echte Metron type 2 adapter is prijzig, 200 euro. Er zijn ook Alibaba exemplaren. Voor de Energica rijder een goede oplossing, echter, als je als Zero...
  10. EsBeKa

    Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

    Ja van Floris Bike Experience, ik moet bij die kleuren wel altijd aan Italiaans eten denken. Schijfremslot aan achterschijf volgende voordelen: vergeet je em: carbon spatbord = duur en lastig te krijgen. remschijf voor = duur. Achter kost het 100euro of je rijdt door met een trilling in het...
  11. EsBeKa

    Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

    De Abus 37 past samen met de laadkabel. (Niet mijn Ribelle, die van dealer Amsterdam)
  12. EsBeKa

    Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

    De Eco mode op de Energica is vrijwel onbruikbaar. Dan wordt je voorbij gereden door Dacias en opgeduwd door vrachtwagens. Meestal haal je het, dus welke modus je rijdt is geen issue. Als ik dan toch een keer een stint van 200km moet rijden, gebruikte ik op de EsseEsse9 (correctie, op de SS9 was...
  13. EsBeKa

    Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

    Vanochtend ongepland weer op de Ribelle vertrokken, zou met de trein, maar er was een storing tussen Leiden en Woerden, dan maar de motor. Ik heb er nu 12.000 km Michelin Road 6 GT op. Wat me opvalt aan Michelins is dat ze nog steeds niet echt vierkant zijn en nog steeds goed rijden. Dat was...
  14. EsBeKa

    Zero Motorfietsen

    Wat ik heb begrepen uit posts op het Amerikaanse forum is dat vooral de 12V lood-zuur accu problemen geeft met kou en niet de Li-ion technologie. Dat kan de storingen in hulpparatuur als ABS/TC en boordlader verklaren.
  15. EsBeKa

    Shoei neotec 2 water in de helm.

    Mijn Neotec 2, gekocht begin dit jaar, had last van laagje water binnenkant vizier, onderin bij de seal. Opgestuurd geweest naar Shoei, afgesteld volgens rapport en verrek; bij eerste nat weerrit gisteren (heb weken met andere helm gereden) een laag water onderin er bij openen uit liep. Zaterdag...
Terug
Bovenaan Onderaan