Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik vond mijn RT ook wat zwaar sturen.
Nu heb ik de bandenspanning verhoogd, op aanraden van de dealer.
Voor is heb ik nu 2,7 bar (was 2,4) en achter 3,1 bar (was 2,9).
Dit scheelt enorm in het bochtengedrag, vooral bij lage snelheid.
Hm, waarom is de ABS afgekoppeld? En wat is er dan elektronisch nog meer aan de hand?
Reparatie van het systeem loopt al snel in de papieren.
En dan zonder garantie ....
Ik zou nog even verder zoeken.
Mooi! Goede keus.
Met de juiste banden geeft hij veel vertrouwen. Dan kan je er heerlijk vlot mee rijden.
Deze motor (maar dan de RS-versie) tot halverwege dit jaar gereden.
Inmiddels ben ik over gestapt naar de K1300GT. Maar ik mis de soepelheid en vooral de fijne versnellingsbak van de 1200.
De navi heeft prio op de gekoppelde headset voor ontvangst, boven ontvangst van de andere headset.
Maar je kunt nog wel praten. Daardoor kun je je duo laten weten dat je even niets hoort.
Het is uiteindelijk geen Shoei maar een HJC geworden.
Bij het aangeschafte model is er geen geïntegreerde communicatie mogelijkheid.
Na diverse test gelezen te hebben, hebben we besloten om een Sena 20S systeem aan te schaffen.
Na een paar duizend kilometer kunnen we zeggen dat het systeem...
Dank voor de reactie.
Na enig aanvullend speurwerk blijkt dat er door Schuberth twee fabricaten gebruikt zijn.
Voor de C3 Pro en eerder is het SRC systeem door Cardo Scala ontwikkeld.
Vanaf de C4 is gebruik gemaakt van Sena.
Voor verbinding met de C3 zou dus een Scala Freecom gebruikt...
Op dit moment heb ik een Schuberth C3 helm met het SRC systeem, gekoppeld aan een Zumo 595.
Dit werkt prima.
Nu wil ik voor mijn vriendin een helm kopen waarmee we onderweg via het headset kunnen communiceren.
Omdat een Schuberth bij haar niet goed past hebben we een Shoei gevonden die wel...
Hoi!
Het is een prima aanhanger. Lekker degelijk.
En de rit vanuit Zoetermeer zeker waard.
Inderdaad jammer dat de grote motoren niet naast elkaar pasten.
Anders hadden we hem beslist gekocht.
Dus, wie nog een mooie aanhanger voor 2 wat kleinere (of 1 grote, dat kan ook :Y ) zoekt, moet...
Hoi,
Ik heb misschien wel belangstelling.
Kunnen 2 van de volgende motoren er tegelijk op?
- BMW R1200GS
- BMW R1100RT
- BMW K1200RS
En waar staat deze aanhanger?
Mijn K1200RS uit 2002 heeft inmiddels 115000 km gereden (70.000 km door mij) en voelt als net ingereden.
De volgende dure reparaties heb ik de laatste 20.000 km gehad:
- koppeling
- keerring tussen versnellingsbak en motorblok (E 1500)
- keerring bij cardanklok bij het achterwiel (E 600)...
Voor mijn navigatie heb ik speakers in mijn helm gebouwd. Niet van die plakdingen maar echte met een magneetspoel. En een versterker van 1 W in de motor. Die kan dus best wel hard. Omdat ik oordoppen draag en het volume met een regelaar terug gebracht heb, is er geen kans op gehoorschade...
Hoi Stefan,
Een keurig verbruik. Dat haal ik niet. Alleen bij lange toertochten kom ik op 1:18. Bij woon-werk verkeer eerder 1:15.
Ook mijn "K" wordt met dit weer snel warm en moet de ventilator zijn werk doen.
Schokjes in de rem heb ik nog nooit gemerkt. Wel dat bij lang wachten met...
Hoi Stefan,
Gefeliciteerd met je aanwinst.
Ik wil vanavond thuis wel even kijken wat ik aan gegevens heb.
De mijne (bj 2002) heb ik nu 5 jaar en heeft 102.000 km gelopen.
Olie verbruikt hij nauwelijks.
Als je een keer flink gaat sturen en hoog in de toeren rijdt, kan er een klein...