Recente inhoud door frake

  1. frake

    Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

    Hoi, klopt, daarmee zou ik sowieso beginnen. Ik heb net de voorvork van mijn R60/5 helemaal opnieuw opgebouwd (en dat was niet de eerste /5 of /6 voorvork). Als je het echt goed wilt doen kan je het beste de vorkpoten helemaal demonteren. Veel werk maar dat merk je na montage absoluut...
  2. frake

    Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

    Hoi, ik heb goede ervaringen met de IKON's. Daarvan is naast de veer voorspanning in 3 standen ook de uitgaande demping in 4 standen instelbaar. Als je dan voor de juiste basisopstelling kiest, kun je zowel solo als met duo goed en comfortabel rijden. De mannen van De Hobbyist kunnen je daar...
  3. frake

    Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

    Hoi, als je handig bent, teken je de positie van " het potje" even af (Edding stift rondom de onderleg ringetjes van de schroefjes waar de behuizing mee vastgeschroefd is) , heb je straks meteen de juiste ontstekingshoek weer te pakken. Als je een stroboscoop hebt gaat het sowieso lukken, als...
  4. frake

    Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

    Ah, mooi. Ja, het slot van de 90/6 werkt inderdaad ook, fijn voor je! Groet, frake
  5. frake

    Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

    Hoi, als je er twee uit hetzelfde bouwjaar hebt en landen uitvoering is gelijk, dan kan je ze ook vergelijken. Maar BMW is niet helemaal zuiver op de kleuren van de schakelaars, ik heb ook een oude schakelaar liggen met een " bijzonder" kleurenschema waarvan de draden nooit omgesoldeerd of...
  6. frake

    Draadeind losdraaien, hoe doe je dat?

    Hoi, Echt niet fijn! Ik zou ook gaan voor warm maken en kruipolie. Ik heb een soortgelijk akkefietje gehad met het motor draadeind van een oude R60/5, daar kwam een hittepistool en een vuistje van een kilo aan te pas... Zat kompleet vast gerot en dat krijg je echt nooit los met draaien. Het...
  7. frake

    Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

    Hoi, bekende uitdaging. Ik heb er na lang zoeken uiteindelijk voor gekozen om zinkwerk blank te laten passiveren (ook wel blauw passiveren genoemd :)). Dat neigt soms naar het blauw maar meestal valt dat wel mee. Ik restaureer vroeg 70-er jaren BMW's en die hebben zo'n prachtige bijna...
  8. frake

    BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

    Hoi, vraagje, kon het zo snel niet vinden dus maar even zo. Heb de BMW Akrapovic einddemper op mijn R1200S gezet maar tevens ook het papieren luchtfilter vervangen door een BMC-filter. Niet het standaard BMC maar het type dat ook op de HP2 Sport zit. Verder is de fiets 100% standaard (incl...
  9. frake

    Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

    Hoi, onderdeelnummer vanaf de Max-BMW parts fiche. Die blijft handig door de goede afbeeldingen. Inderdaad belachelijke prijs. De sleutel die ik heb is helaas beschadigd dus een siliconen mal trekken gaat 'm niet worden. Kan 'm wel een keer voor je opmeten zodat je er een file voor kunt maken...
  10. frake

    Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

    Hoi, zat ff bij te lezen, al lang niet meer geweest, wat is dit toch een heerlijk topic. Nog steeds op zoek? Ik heb er zo een liggen, iets beschadigd maar wel goed genoeg om op te meten. Het is trouwens dit artikelnummer van BMW: 51251233553. Als je zoekt op Google met BMW 51251233553 kom je...
  11. frake

    Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

    Hoi, Duplex ketting gaat inderdaad heel erg lang mee. Wat ik vaak doe is de ketting tussen nokkenas tandwiel en krukas tandwiel bij elkaar knijpen en dan onderaan op het nokkenas tandwiel controleren of er speling zit op de ketting (of je 'm van het tandwiel kunt bewegen naar onderen). Als je...
  12. frake

    Bmw ate / brembo klauw

    Hallo, wat ik weet is dat de R100CS in het begin is uitgerust met spaakwielen maar dat die uiteindelijk allemaal zijn omgewisseld. De spaken braken omdat de benodigde spaakspanning voor de gemonteerde BREMBO's veel hoger was dan bij de ATE remzadels. Reden hiervoor was het feit dat de BREMBO...
  13. frake

    Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

    Ben er al uit :+ , Kan dus koud worden uitgeperst, de ondersteuning is wel even puzzelen. Heb het tandwiel inmiddels vervangen, is wel even geweld als het met heel veel kabaal los komt. Groet, frake
  14. frake

    Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

    Hallo heren, wie heeft er ervaring met het zelf ompersen van de tussenas van de /5 en /6 bakken? Ik heb een afgebroken nok van het 3e/4e centrale tandwiel. Heb nog twee gebruikte tussenassen liggen maar daarvan zijn de schuinen tanden van het aangedreven tandwiel al ver heen (beginnen heel...
  15. frake

    Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

    Hallo, klopt, BMW heeft een tijdje de groef in de uitgaande as weggelaten, naderhand weer wel. Het probleem is de schuine vertanding van de tandwielen, doordat die schuin zijn resulteert de kracht van het overbrengen ook een kracht naar buiten. Ook is er spraken van invloeden van het cardan...
Terug
Bovenaan Onderaan