Recente inhoud door FransST

  1. FransST

    Bandenspanning en handelbaarheid.

    Ik vind het vreemd dat de motor beter zou sturen bij een lagere bandenspanning. Mijn ervaring is juist dat een (te ) zachte band - en dan vooral de voorband - zwaarder stuurt. Zoals in het filmpje van kirill007 wordt verteld is een juiste bandendruk van nogal factoren van belang. Bij circuit...
  2. FransST

    Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

    Vandaag mijn oude traditie nieuw leven ingeblazen: Op carnaval zondag een tocht over de dijken. Door Corona en andere redenen enkele jaren niet gedaan. Was ook de 1e langere rit dit jaar. Het was frisjes, maar met de goede kleding best te doen. Jammer van het vochtige wegdek. Vanaf Niftrik via...
  3. FransST

    Unusual, interesting & rare motorcycles.

    Zat onlangs nog eens in vakantiefoto's te grasduinen. Kwam deze foto's tegen, genomen in 2011 tijdens vakantie in Polen.
  4. FransST

    De hoogste kilometerstand

    Eigenlijk was ik ( weer) te laat voor de foto die ik wilde maken. ( 180.000 ) Dus maar stukje later deze gemaakt. Frans.
  5. FransST

    Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

    Ik heb de bevestiging voor de navigatie ( voorheen de Garmin Zumo 660 en nu de XT) met een U beugel direct naast het linker handvat geplaatst. Dan kan ik het met de linkerhand bedienen en zit het niet in de weg voor de contactsleutel en heb ik zicht op de klokken. Ik weet niet welke bevestiging...
  6. FransST

    Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

    Ik draag ook een bril en heb een pin-lock vizier. Bij regen en mist ook last dat de bril beslaat. Dat komt doordat deze koud is (geworden) waardoor het vocht in de lucht er op neerslaat. Klap je het vizier op, beslaat het toch aan de binnenkant. Remedie daartegen is ervoor zorgen dat de bril...
  7. FransST

    Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

    De wegbeheerder waarschuwen want DAT is degene die ervoor moet zorgen dat het wegdek gereinigd wordt. Die schakelt dan de brandweer in of een gespecialiseerd bedrijf wat een contract heeft om voor die gemeente/provincie dat te doen. Frans.
  8. FransST

    staande gehouden, 39 km te hard buiten bebouwde kom.

    In Duitsland staan op meerdere plaatsen 2 camera's, standaard wordt je van voren geflitst, maar dan staat er ook een die de achterkant op de foto zet. O.a. Als je vanaf de Bikerranch op de rotonde rechts gaat en het 1e dorp inrijdt. :$ Frans.
  9. FransST

    Verkeer(d)sbord ?

    Dat is geregeld in de Regeling voertuigen, in bijlage VIII, te vinden in de paragraaf vaststelling afmetingen : Artikel 5.1a.1 Bij de vaststelling van de afmetingen van motorvoertuigen en samenstellen daarvan, met uitzondering van gehandicaptenvoertuigen, worden delen en onderdelen buiten...
  10. FransST

    De hoogste kilometerstand

    Zal wel 2024 worden voor het zover is. ( als ik ermee kan blijven rijden) Frans.
  11. FransST

    De hoogste kilometerstand

    Eigenlijk 6 km te laat maar toch ook een aparte km stand. Frans.
  12. FransST

    Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

    @ Francois74: Dat is bij de 955 idd normaal. Dat heeft te maken met de vorm van de tank: Het bovenste deel is groot en vlak, daarna komt een kleiner en smaller deel. Frans,
  13. FransST

    De hoogste kilometerstand

    @jpreesink : Ferme bandenspanning op dat moment: 2,6 / 3,0 bar. Was dat net na een flinke rit / stevige snelheid :) ?? Frans.
  14. FransST

    Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

    @Greeny : Ben je al wat wijzer geworden m.b.t. de afstellingen van de vering van je motor ?? Frans.
  15. FransST

    Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

    In de handleiding blz.98 - 100 staat wat de standaardinstellingen zijn. Van de voorvering is het makkelijk te zien aan het aantal ringen boven de moer. Voor de achtervering dien je de veervoorspanning naar een uiterste stand te verstellen. Tel daarbij het aantal klikken ( 2x per omw. van de...
Terug
Bovenaan Onderaan