Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Meeste motoren zijn ook niet afgestemd op berijders van 115 kg.
Mayb dat je je vering eens wilt checken? (indien je dat nog niet gedaan hebt uiteraard).
Als je vering niet op je gewicht is aangepast kan dit wel eens nadelige invloeden hebben (oftewel, je verne*kt de hele geometrie van je...
Jah, dat mega-rijke mengsel slaat dus ook gewoon neer op je ''koude'' cilinder wanden, waar het vervolgens het flinterdunne oliefilmpje weg spoelt.
Ruik maar eens een keer aan de olie van een koekblik wat alleen maar wordt gebruikt voor de 200m. naar de supermarkt en trug -> je ruikt ws. meer...
Warm laten draaien met de choke erop zou zelfs wel eens een stuk ongezonder kunnen zijn dan meteen wegrijden, i.v.m. de overtollige benzine die de olie van je cilinderwand e.d. weg spoelt.
Van de andere kant zijn er ook wel 1-cilindertjes waarbij het wel een minuut kan duren voordat de olie...
Een argument om aan luchtkoeling vast te houden zou zijn dat deze motoren een hogere bedrijfstemp hebben (ong. 120), en dus een hoger rendement. Een van de redenen waarom de Porsche 911 tot '97(?) lucht/olie-gekoeld was.
Bij vloeistof koeling is de bedrijfstemp echter beter te beheersen, en kan...
Geloof dat ze dit in de racerij ook wel eens toegepast hebben -> minder onafgeveerd gewicht o.a.
Is toen verboden omdat je dan geen rem meer zou hebben als je ketting breekt.
ik geloof dat het inschrijfgeld voor een coureur ong. 15.000 dollar is, per voertuig 3.500 dollar en per monteur 10.000 dollar.
dan heb je nog geen meter gereden, geen reserveonderdelen enz enz.
niet om je te ontmoedigen, maar alleen ter informatie.
Suc6 om je begroting rond te krijgen op het...