Recente inhoud door Gijs Houwen

  1. G

    Slingerende TL 1000S

    Meeste motoren zijn ook niet afgestemd op berijders van 115 kg. Mayb dat je je vering eens wilt checken? (indien je dat nog niet gedaan hebt uiteraard). Als je vering niet op je gewicht is aangepast kan dit wel eens nadelige invloeden hebben (oftewel, je verne*kt de hele geometrie van je...
  2. G

    Dat minuutje wachten voor je gaat rijden.

    Jah, dat mega-rijke mengsel slaat dus ook gewoon neer op je ''koude'' cilinder wanden, waar het vervolgens het flinterdunne oliefilmpje weg spoelt. Ruik maar eens een keer aan de olie van een koekblik wat alleen maar wordt gebruikt voor de 200m. naar de supermarkt en trug -> je ruikt ws. meer...
  3. G

    Dat minuutje wachten voor je gaat rijden.

    Warm laten draaien met de choke erop zou zelfs wel eens een stuk ongezonder kunnen zijn dan meteen wegrijden, i.v.m. de overtollige benzine die de olie van je cilinderwand e.d. weg spoelt. Van de andere kant zijn er ook wel 1-cilindertjes waarbij het wel een minuut kan duren voordat de olie...
  4. G

    Verschillen water of luchtkoeling?

    Een argument om aan luchtkoeling vast te houden zou zijn dat deze motoren een hogere bedrijfstemp hebben (ong. 120), en dus een hoger rendement. Een van de redenen waarom de Porsche 911 tot '97(?) lucht/olie-gekoeld was. Bij vloeistof koeling is de bedrijfstemp echter beter te beheersen, en kan...
  5. G

    Sprocket brake ???? Waarom ???

    Geloof dat ze dit in de racerij ook wel eens toegepast hebben -> minder onafgeveerd gewicht o.a. Is toen verboden omdat je dan geen rem meer zou hebben als je ketting breekt.
  6. G

    sm als eerste motor 25kw

    Ik mail je binnenkort een pic. mzzls
  7. G

    sm als eerste motor 25kw

    Interesse in een NX 250 Super-motard? :)
  8. G

    Voorvork inkorten

    Ik zou veren inkorten niet direct als de beste optie zien, maar voor het geval dat: als je je veren korter maakt, worden ze automatisch ook stijver :)
  9. G

    Voorwiel- en tweewielaangedreven motoren

    Mja, hoeveel kilo daarvan heb je aan je wiel hangen? (onafgeveerd gewicht)
  10. G

    SHIFT Assault crossbroek

    U heeft mail :)
  11. G

    bewerken standaard remschijven naar wave?

    Toch tof dat je desondanks even vermeld dat je uitstekende mogelijkheden hebt om remschijven te bewerken. :P
  12. G

    KTM nostalgie...foto's uit de oude doos

    Mattighofen en Puch ligt ook niet zo ver uit elkaar (km. of 60) Die "nostalgie" hebben ze op het hoofdkantoor ook nog her en der binnen staan.
  13. G

    Serieuze oproep! Husqvarna aan start Dakar?

    De baja is een 'blokkie om' vergeleken met dakar :)
  14. G

    Serieuze oproep! Husqvarna aan start Dakar?

    ik geloof dat het inschrijfgeld voor een coureur ong. 15.000 dollar is, per voertuig 3.500 dollar en per monteur 10.000 dollar. dan heb je nog geen meter gereden, geen reserveonderdelen enz enz. niet om je te ontmoedigen, maar alleen ter informatie. Suc6 om je begroting rond te krijgen op het...
  15. G

    ktm supermotard 640 duke 2 25 kw

    erm... waarom ga je 3 jaar wachten, na 2 jaar krijg je automatisch een zwaar rijbewijs :z
Terug
Bovenaan Onderaan