Recente inhoud door Gray STer

  1. Gray STer

    BMW F-Reeks Topic deel III

    Tja, je hebt altijd pechvogels toch ik heb de mijne één keer moeten vervangen in nu 102.000 km.
  2. Gray STer

    BMW F-Reeks Topic deel III

    Hoi, ik heb deze soms in de winter erop zitten voor als het te gek wordt met de kou. Zijn redelijk makkelijk te monteren met ik dacht een sluitring tussen stuureinden en de handkappen. Het zijn géén super grootte, maar geven toch redelijk wat bescherming. Handkappen Acerbis Dual Road
  3. Gray STer

    BMW F-Reeks Topic deel III

  4. Gray STer

    BMW F-Reeks Topic deel III

    Hoi Lady-BMW, heb je jouw Wunderlich ruitje ook wel eens wat meer achterover gezet (bijna haaks op de ruit)? Ikzelf heb een MRA X-Creen Sport Spoiler, destijds gekocht om dat gebulder rond de helm te verminderen. Proefondervindelijk staat deze bijna haaks op de ruit, waardoor de wind zo'n...
  5. Gray STer

    BMW F-Reeks Topic deel III

    Misschien moet je elektrisch gaan rijden, hoef je dan ook niet meer te tanken? :+ Kan je op je verblijf-adres em aan het stopcontact hangen.
  6. Gray STer

    BMW F-Reeks Topic deel III

    Dan moet je wel heeeel voorzichtig optrekken niet te veel toeren maken en beslist niet boven de 90 km/u komen. De kruissnelheid die jij wil aanhouden, zal een verbruik van ± 1:21 a 22 geven.
  7. Gray STer

    BMW F-Reeks Topic deel III

    Zoals al eerder werd opgemerkt, dat je "nieuwe" riem mogelijk al een flinke tijd op de plank had gelegen? Kijk, bij banden heb je een indicatie wanneer ze geproduceerd zijn. Maar ik zou zo echt niet weten of dat bij andere rubber-producten ook een datum indicatie aanwezig is.
  8. Gray STer

    BMW F-Reeks Topic deel III

    Je moet natuurlijk ook de weersomstandigheden meenemen in de levensduur. Rubber wordt harder bij hogere temperaturen (zie de ervaringen met pdv_moto), Maar bij lage(re) temperaturen krijg je te maken met de "stugheid" van rubber. Dus als je dan gaat jakkeren, kan het zomaar gebeuren dat je...
  9. Gray STer

    BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

    De aanpassing was aan de bevestiging op de achterbrug, die iets meer als een sleufgat gemaakt. Waardoor alles meer "in lijn" stond bij de montage, misschien is het per motor verschillend en past het zonder aanpassing?
  10. Gray STer

    BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

    De mijne is van 2006, ik heb deze hugger gemonteerd van een GT model. Er was maar een kleine aanpassing nodig, maar het scheelt wel een partij bagger op je achterbrug/schokdemper. BMW F 800 GT 2013-2018 Puig hugger PuigMoto.nl FraTech Rinus Pereirastraat 19 5953 PX Reuver Nederland...
  11. Gray STer

    BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

    Maar beslist niet op je lagers van (voor/achterwiel) spuiten, dan krijg je daarna de rekening na enige tijd.
  12. Gray STer

    BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

    Wat betreft de aandrijfriem kan het zijn, dat door de wrijving (lange stukken op hoge snelheid)er (te) veel hitte vrijkomt. Hierdoor krijg je dan te maken met het harder worden van het rubber, wat een normaal verouderings-proces is wat mogelijk dan weer vibraties geeft bij het rijden? Het...
  13. Gray STer

    BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

    Niet voor het een of ander, maar heeft jouw dealer nog nooit gehoord van zelfborgende moeren? Of als dat niet lukt, gewoon een druppeltje Loctite(blauw) op het deel v.d. bout waar de moer zit? Hoef je al deze ellende van loslopen niet meer mee te maken.
  14. Gray STer

    BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

    Het heeft allemaal te maken met je lengte / houding en helmtype, op de motor. Zelf heb ik een ST met org. scherm (dus hoog) ,waarop ik een MRA X-screen sport opzet-ruitje heb gemonteerd. Mijn lengte is 1.82 mtr. Deze zo afgesteld dat de windflow precies onder m'n helm door waait, wat een stuk...
  15. Gray STer

    BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

    Hoeveel kilometers heb je intussen gereden met die modificatie? Je moet niet vergeten dat de werking van de vloeistof naar mate de kilometers vorderen, ook weer terugloopt. Ervaring leert dat als je te lang wacht met verversen de werking achteruit gaat. Daardoor zal het duiken (in meer of...
Terug
Bovenaan Onderaan