Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
lekke vorkseal kan diverse oorzaken hebben...meestal "combinatie van".
* de OEM seals in MT09 (Tracer) vorken zijn kwaliteit "mwhaa.. moet goedkoop zijn" .. voornamelijk "hard" qua materiaal.
* Een seal moet afdichten en is gehuisvest in de buitenhuls en moet de bewegende hardchroom binnenbuis...
In het geval van een R1M wel..
De R1M heeft een geavanceerd ABS gekoppeld aan een systeem dat UBS heet en dat bovendien aangestuurd wordt door Gyro sensoren.
Als je de voorrem gebruikt (al dan niet in de ABS ..dus m.a.w het maakt niet uit of er verschil in rotatie snelheid wordt gemeten tussen...
ja , instelbare vork en een PA op de shock !
Op zich is dat alles voor 2.5k wel te rechtvaardigen (daar ga je het bij BMW niet voor krijgen)
maar gezien de prijs is het 20% meer dan de "gewone "tracer en dan is het idd..aan de "beetje te veel" kant.
Heb net de persmap even zitten...
staat in geen verhouding..enigzins "appels met peren"
De vering is aangepast..op de GT versie..enigzins.
Maar dan wilt niet meer zeggen dan dat de voorheen "lege" linkse vorkpoot (er zit links uiteraard wel een veer...en een "loze / lege" cartridgehuls) nu wel gevuld is met een cartridge mbt...
ik denk dat als een dealer twee uur rekent...om vorkveren te wisselen.
dat dat redelijk normaal is.. remtangen los, wiel eruit..vorkje eruit..vorkje open etc etc
Ik kan het in een half uur als het écht moet..maar heb het ook al vaak gedaan bij MT09/ Tracer
Doe het echter nooit in een half...
verdere verandering tov voorgaande modellen qua chassis vering:
(FF ondervoorbehoud van 100% "kloppend" ...want het is info waar ik naar gezocht hebt..en van "her en der" internet geplukt heb../ ff wachten op de presskit of de eerste fiets "live")
Er is een iets andere swingarm...
je hebt me aan t twijfelen gebracht nu omtrent die andreani's nu
Ik zie op de andreani site dat ze 509,- ex btw kosten..kom je op 623,-(komt wel nog een (duur) flesje ohlins 1309 olie bij )
ik ga eens even wat facturen checken...ff zien wat wij ervoor betalen als we ze inkopen
ah...je bedoelt die "andere "set.
Ja er zijn idd twee verschillende sets bitubo
de "dure" bitubo set waar jij op doelt zijn ECH29 gascartridges.
Bitubo heeft ooit een race applicatie gemaakt voor in MT09 vorken en die cartridges in de prijslijst gezet.
ECH29 is een full race closed...
even meelezend hier ;)
doet Yamaha goed dan..NOT ;)
die shock kost bij ohlins zelf 599,- Euro klant prijs inclusief ! (Ik ben Ohlins dealer)
Bij Yamaha kost ie op de optie / accessoire lijst 666,- Euro .
Setje vorkveren van Ohlins bij Yamaha (dealer) 152,- Euro...Bij Ohlins 137,- Euro...
even meelezend en inhakend op de Tracer MT09 kwaaltjes.
Ben van mening dat een MT09 tracer gewoon levert waar ie voor gemaakt is en zeer ruim voldoende biedt voor hetgeen je ervoor betaald.
Ja, wellicht pendelt het wat op hoge snelheid, komt grotendeels door de geometrie van de fiets en de...