Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Wanneer je ( in dit geval) de nokkenassen van de 2e cilinder wil monteren op basis van de het merkteken TDC van de 1e cilinder maakt het dus wel uit. Nogmaals niet voor de kleptiming van de nokkenassen tov van de cilinder maar wel tov van het ontstekingssysteem van de gehele motor.
Problemen met dat de kleppen de zuigers raken zal je niet hebben maar het is niet zo effectief wanneer de bougie aan het einde van de uitlaatslag vonkt.
lol
Gaat er niet om hoeveel zin het jou lijkt te hebben maar meer dat er een oplossing komt voor TS (die trouwens nog maar weinig laat horen). Waar dat ik geen ervaring met 90 graden v-twins heb maar wel met andere 4 takt motoren en het principe blijft hetzelfde.
Delen is vermenigvuldigen. :t
Als je van deze gegevens uitgaat is het cilinder 1 op tuimelen zetten (controleren door de paspennen te plaatsen, nokken naar boven wijzend). Dan de krukas markeren en met een gradenboog 270 graden in de juiste draairichting draaien. Dan staat cilinder 2 op TDC en moeten de nokkenassen met de...
Daarom ook de vermelding over mijn aanname... Maar wat is de vonkinterval dan wel? Als dat bekend is kunnen we TS helpen met het oplossen van zijn probleem.
Als de paspennen zo door de nokkenassen geplaatst dienen te worden is het mijn inziens niet moeilijk om het weer op tijd te krijgen, er vanuit gaande dat de voorste cilinder nog goed staat.
1. demonteer de nokkenassen van de achterste cilinder
2. draai de motor totdat de voorste cilinder op...
Verdiep je eens goed in de R6 van dat bouwjaar, er zijn veel gevallen bekend van scheurende cilinderwanden.
Schijfremslot in je jaszak is geen goed idee, veroorzaakt extra letsel wanneer je valt.
Verder veel motorplezier!!
Dat moet goed zijn. Dan lijkt het me ergens een slechte massa. Ik zou de grote stekker achter je linkerkuip eens goed nalopen. Daar heb ik bij mijn motor eens een slecht contact gehad.
Meet eerst gewoon eens op de + en de - pool van de accu met lopende motor. Deze waarde zou minimaal 14 Volt moeten geven.
Als dat niet goed is verder gaan zoeken.