Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
veervoorspanning (rijhoogte) veranderen kost een paar seconden en weet je in een sessie welke richting de goede is. Rijd de pitstraat in geef 3mm meer of minder en rijden maar weer. De rijhoogte van de voorvork veranderen tussen de sessies ben je de hele dag aan het sleutelen. Gebruik de tools...
Zowel voor als achter verhogen dmv veervoorspanning (snelste manier). Wanneer je tevreden bent over het stuurgedrag evt de lengte aanpassen voor en achter en veervoorspanning terug naar de originele setting.
Superbike slick voor sc1 of sc3, achter sc3
voor 2.3-2.5 warm
achter 1.6/1.7 warm
luchtdruk meten direct bij binnenkomst pitstraat en evt aanpassen.
Bandenspanning meten uit de bandenwarmers zegt niets over wat de druk op de baan is.
Geen 1 of 2 kliks, maar gelijk een 6 kliks minder proberen. Vaak zijn rijders te voorzichtig en ben je in 2018 nog aan het klooien.
Wanneer dit niet helpt achter wat minder voorspanning geven zodat de motor meer kan uitveren. Om de rijhoogte achter te compenseren kan je voor ook wat minder...
Dit is niet wat ten Kate adviseert, toch?
Het verschil tussen het wiel compleet voorin en achterin is nagenoeg niets. Je kan zelf ook meten hoeveel de motor onder jouw gewicht inzakt bij aanpassing wielstand.
Wat mij betreft zaag je de gehele voorkant van de motor er af.
Wanneer de schokdemper TE lang is heb je alleen nog maar wielspin. Je hebt nu zoveel grip dat je de schokdemper korter moet maken om de grip behoorlijk op het asfalt te krijgen.
Kan de achterband het asfalt snel genoeg vinden?
a, Hoeveel kan de schokdemper uitveren (negatieve veerweg)?
b, teveel uitgaande demping? Het wiel kan niet snel genoeg uitveren?
Eerst dit maar eens controleren.
Dan draai je de motor wel te warm.
In parc ferme de motor warm draaien tot een 85 graden, dan uitzetten. Zodra je de baan op kan start je de motor weer.
Na de sessie gelijk de baan af en de motor direct uitzetten.