Recente inhoud door HenkvW

  1. H

    afstelling achter shock na montage hogere band.

    Van minder veervoorspanning wordt een schokdemper/veer niet zachter.
  2. H

    afstelling achter shock na montage hogere band.

    veervoorspanning (rijhoogte) veranderen kost een paar seconden en weet je in een sessie welke richting de goede is. Rijd de pitstraat in geef 3mm meer of minder en rijden maar weer. De rijhoogte van de voorvork veranderen tussen de sessies ben je de hele dag aan het sleutelen. Gebruik de tools...
  3. H

    afstelling achter shock na montage hogere band.

    Zowel voor als achter verhogen dmv veervoorspanning (snelste manier). Wanneer je tevreden bent over het stuurgedrag evt de lengte aanpassen voor en achter en veervoorspanning terug naar de originele setting.
  4. H

    Circuitbanden-Topic

    Dat is idd de laatste uit 2017
  5. H

    Circuitbanden-Topic

    oud grafiekje Zit wel veel verschil in. Compounds veranderen 2x per jaar en daarmee ook de inzetbaarheid van de band. Weet dus goed wat je koopt.
  6. H

    Circuitbanden-Topic

    Superbike slick voor sc1 of sc3, achter sc3 voor 2.3-2.5 warm achter 1.6/1.7 warm luchtdruk meten direct bij binnenkomst pitstraat en evt aanpassen. Bandenspanning meten uit de bandenwarmers zegt niets over wat de druk op de baan is.
  7. H

    Achterwiel "chatter" ZX6r 2010

    Geen 1 of 2 kliks, maar gelijk een 6 kliks minder proberen. Vaak zijn rijders te voorzichtig en ben je in 2018 nog aan het klooien. Wanneer dit niet helpt achter wat minder voorspanning geven zodat de motor meer kan uitveren. Om de rijhoogte achter te compenseren kan je voor ook wat minder...
  8. H

    Achterwiel "chatter" ZX6r 2010

    Als dit het enige probleem is denk ik aan teveel uitgaande demping achter.
  9. H

    Circuitbanden-Topic

    Ik denk zand op de baan.
  10. H

    plaats van het achterwiel in de brug

    Dit is niet wat ten Kate adviseert, toch? Het verschil tussen het wiel compleet voorin en achterin is nagenoeg niets. Je kan zelf ook meten hoeveel de motor onder jouw gewicht inzakt bij aanpassing wielstand.
  11. H

    Circuitbanden-Topic

    Wat mij betreft zaag je de gehele voorkant van de motor er af. Wanneer de schokdemper TE lang is heb je alleen nog maar wielspin. Je hebt nu zoveel grip dat je de schokdemper korter moet maken om de grip behoorlijk op het asfalt te krijgen.
  12. H

    Circuitbanden-Topic

    Klopt, bij Pirelli niet meer leverbaar. De banden worden nog wel gemaakt > Metzeler Racetec RR CompK slick.
  13. H

    Circuitbanden-Topic

    Kan de achterband het asfalt snel genoeg vinden? a, Hoeveel kan de schokdemper uitveren (negatieve veerweg)? b, teveel uitgaande demping? Het wiel kan niet snel genoeg uitveren? Eerst dit maar eens controleren.
  14. H

    Circuitbanden-Topic

    Nee, een langere schokdemper geeft een steilere achterbrug (hoger zwaartepunt)voor meer mechanische grip.
  15. H

    Racen op een R1 2007 en nieuwer

    Dan draai je de motor wel te warm. In parc ferme de motor warm draaien tot een 85 graden, dan uitzetten. Zodra je de baan op kan start je de motor weer. Na de sessie gelijk de baan af en de motor direct uitzetten.
Terug
Bovenaan Onderaan