Recente inhoud door Horstman

  1. Horstman

    Bmw F800gs defect.

    En als je achterwiel echt blokkeerde bij 130 mag je nog heel blij zijn dat je dit typt zonder gebroken vingers. In plaats van een mooi recht remspoor had het ook in een vraagteken kunnen eindigen....
  2. Horstman

    z750 2007 kromme schakelvork?

    Zoals gesteld: ik zou gewoon die toer gaan rijden met het idee de 5e over te slaan. Jouw motor haalt gemakkelijk 170 in zijn 4 en tegen die tijd kun je gerust meteen door naar 6. :+ Ooit had ik een Zephyr 750, waarmee ik soms bewust de 2 en 4 oversloeg omdat dat gewoon beter reed.
  3. Horstman

    Over de drempel....

    Nu de zomer weer het einde nadert en daarmee ook de diverse toeragenda’s afgewerkt zijn wordt het weer eens tijd voor een evaluatie van de gemaakte kilometers. Het kan aan mijn leeftijd liggen dat ik me de afgelopen jaren na langere tochten wat brakker voel dan vroeger of zou ik het moet ik het...
  4. Horstman

    yamahaxvs1300A problemen met motor

    Jakkes! Nu zijn ze allebei pleite...
  5. Horstman

    Heel raar, koplamp dimlicht werkt niet meer maar..

    Maak eens gewoon ouderwets kortsluiting met je dimlicht draad naar massa en vervolgens je grootlicht draad naar massa. Kost je maximaal 2 zekeringen, maar dan weet je wel of het een "wel spanning, maar geen stroom" situatie is.....
  6. Horstman

    stuurpen de/monteren

    Juist daarom heeft de mens de pers uitgevonden....
  7. Horstman

    Zekering brand door na elke rit

    Als het nu inderdaad echt klaar is, is dat natuurlijk namens ons allemaal wel een felicitatie waard. Maar het eerste stukje pluskabel vanaf de akku is natuurlijk niet gezekerd....., dus het blijft nog even spannend. Edit: SP1R was me deels voor, hij typt waarschijnlijk sneller.
  8. Horstman

    Transalp xl600v - blokkerend achterwiel

    Het remvloeistofniveau is bij trommelremmen ook minder belangrijk.....
  9. Horstman

    Transalp xl600v - blokkerend achterwiel

    Inderdaad een belletje. Potje zit dus nog nokvol. Alleen het verkeerde potje. En als het rempotje echt leeg is gaat bij het remmen je snelheid niet omlaag, maar wel je hartslag omhoog. Blokkeren is dan ook geen optie meer.
  10. Horstman

    Dubbele koplampen H4 en H7 met LED doorlussen.

    Meestal is het andersom. 1 lamp bij dim en 2 bij grootlicht. Ooit mocht er op een motor maar 1 dimlicht branden. Mijn CBX750F die ik ooit had was af fabriek zo geconstrueerd. Daar zaten echter wel 2 H4 units in. Ik heb die toen zelf ook doorgelust, maar voor de zekerheid wel een relais er tussen...
  11. Horstman

    Kawasaki LTD 454 start niet.

    Alhoewel ik nog niet direct de link tussen de genoemde verschijnselen en de oplossing zie, ben ik wel blij voor je dat alles nu weer OK is. Bij sluiting ergens zou er wel een zekering uitfikken. Gefeliciteerd daarmee en we hebben nog meer geluk, want er komt nog een klein nazomertje aan.
  12. Horstman

    Kawasaki LTD 454 start niet.

    En rommelen met een schroevendraaier bij de pluspool is nooit handig
  13. Horstman

    Ongelijk afgesleten band

    Van rechtuit rijden slijt hij daar niet. De vorige eigenaar was gewoon een knieperd die 5000 km geleden deze band al had moeten vervangen. Zo'n pk-pakhuis is een gs500 ook weer niet, dus het zal eerder van lang doorrijden komen dan van vreemde of extreme belastingen.
  14. Horstman

    Zekering brand door na elke rit

    Puur uit interesse: Wat heb je nu betaald voor deze masjien? Je kunt hem leuk of lelijk vinden, maar als hij het straks weer goed doet en je hebt er niet meer dan 500 voor gedokt, dan kun je nog veel plezier hebben voor een bedragje wat je normaal uitgeeft aan een avondje bier drinken.....
  15. Horstman

    RAW naar rechts doet het niet meer....

    Weekend is alweer voorbij.... Zaterdagmorgen de linker stuurschakelaar helemaal uit elkaar gevogeld wat inderdaad nogal een projektje is. Het oude, taaie vet opgelost met electroreiniger en daarna de boel even laten drogen. Vervolgens de contacten nog met alcohol gereinigd en de boel weer...