Recente inhoud door huls

  1. H

    Caburateur loopt langzaam leeg

    Benzien verdampt gemakkleijk, ook uit de ontluchting van de carbs. Als benzine er niet in een plas onder ligt en je ruikt geen sterke (!) benzine geur is er niets aan de hand.
  2. H

    dr800 start niet meer

    Zorg voor een electrisch schema en bekijk waar de onderbrekers zitten. Verdachten: run/off knop, zijstandaard schakelaar, schakelaar op de kleplichter. Ik weet niet meer of er ook een schakelaar op de koppeling zit. Als dat allemaal echt goed is, dan de CDI box volgens het handboek testen. Als...
  3. H

    Van welk merk en type is deze schokbreker?

    Wat is dan het raadsel?
  4. H

    Show hier je tent naast de motor

    Leuk als ik mn ogen toeknijp zie ik mezelf staan in de Ardennen, met net zo'n tentje en dezelfde motor, alleen dan van bouwjaar 1988.
  5. H

    Vakantiebestemming en Coronavirus

    The fuck im looking at?
  6. H

    Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

    En dat is waarom je geleerd wordt om ze altijd op de rug te leggen met de slijpschijf omhoog.
  7. H

    'Poppen' en knalletjes uit uitlaat bij gas dicht in versnelling..

    Hier wat inspiratie..http://motorcyclemd.com/deceleration-backfire-tuning-your-carb/ In mijn ervaring is het met een CV carburateur en andere luchfilter en of uitlaat nauweljks te voorkomen. Truc die je kunt gebruiken is om een streepje gas te houden. Het poppen is dan weg
  8. H

    Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

    Yep. Lean burn betekent automatisch hogere termperaturen en dat zorgt voor meer NOx uitstoot. Bij rich burn is dat meer CO uitstoot. Uiteraard alles relatief.
  9. H

    Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

    Rond die periode begon de trend naar lean burn motoren. In de jaren 70 waren er nog zat rich burn motoren . De naam zegt het al die liepen rijker.
  10. H

    Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

    Worlds first 5 sec v-twin run: Vesa Lipponen. Vesa rijdt op een creatie van Jaska Salakari, de twwede man in de 5 seconden, misschien wel de briljanste engineer ooit en erg aardige vent. Overigens stribbelen de Yanken een beetje tegen omdat het een 60graden V-twin is. Beetje triest Hier meer...
  11. H

    Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

    Dat lijkt zo. Nitro brandt langzaam in vergelijking met bijv benzine. Daarom is er veel vooronsteking nodig en brandt de nitro in de uitlaat nog, vandaar het geluid.
  12. H

    Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

    Correct. Wat feitjes van enkele jaren geleden, toch leuk: * One Top Fuel dragster 500 cubic-inch Hemi engine makes more horsepower than the first 4 rows at the Daytona 500. * Under full throttle, a dragster engine consumes 11.2 gallons of nitro methane per second; a fully loaded 747 consumes...
  13. H

    Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

    Dan heb je een serieus mankement. Of is het een diesel? Overigens is de benzine AFR voor max power ongeveer 12.5 Vraag aan het publiek: waarom zou dat zijn?
  14. H

    Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

    Ik heb eens een keer een beetje Ethanol gedronken. De hele wereld ging draaien en ik vertelde iedereen heel eerlijk wat ik echt van ze dacht. Zeker sterk spuk dat Ethanol !
  15. H

    Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

    BTW. Deze Ethanol bio-killer bevat .. Ethanol. Ik moet even gaan liggen.
Terug
Bovenaan Onderaan