Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
MotoBatt MBTX9U sinds 2022. Nooit aan de druppellader gehad, maar ik rij niet in de winter en dan haal ik de accu er uit. Werkt prima tot zover en makkelijk te plaatsen. 2 jaar zegt nog niet veel over de levensduur, maar ik had er goede verhalen over gelezen en was niet duur.
Ik rij sinds een paar jaar met een Multivar. Wel met zwaarde rolletjes, ik dacht 16 gram. Er zitten 12 en 14 gram rollen bij de set, maar ik vond dat veel te hoogtoerig. Met 16 gram is het qua toerental dichtbij origineel, maar veel minder dip bij optrekken en hij "schakelt" soepeler op en neer...
Oh, dat geloof ik wel. Die olie heeft ook een bepaalde standaard en zal zeker voldoen. Maar qua besparing is het niks, dus ik gooi er in wat er volgens de Honda specs in hoort.
En die olie kost nog geen tientje per liter. De goedkoopste action olie (met verkeerde viscositeit namelijk 15w-40) is 3,50 per liter dus waar gaat het in vredesnaam over qua besparing _O-
Het is niet de remlichtschakelaar, er zit een 2e schakelaar in de linkerremhendel. Vandaar dat je de hendel ook flink in moet knijpen. Als je goed luistert hoor je ook 2x een schakelaar klikken, alleen na de 2e klik kun je de motor starten.
Ik doe er helemaal niets op. Compleet droog. Al dat vet houdt alleen maar troep en vuil vast. (en kan zoals gezegd op je schijven en blokken terecht komen). Bovendien vind ik het niet prettig om aan met vet volgesmeerde onderdelen te werken.
Belangrijk is wel om alles (en vooral de glijvlakken...
Pff... dat zijn nog eens prijzen. En dan heb je een stelknop op de voorvork waar je amper bij kan en nog steeds een slappe vork constructie met flexibel frame. Voor wat lol in de bergen zou ik iets anders dan een SH aanschaffen/huren ;)
Geen probleem. Als je geen goede gebruikte kunt vinden of zelf zoiets kunt maken is dat de beste optie inderdaad. Ze zijn wel vrij prijzig meen ik met te herinneren...
Ik vond de post van Bulldozer terug die de persbussen had gemaakt:
Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'
Het is de beugel welke in dit filmpje op ~8:28 de 2 remblokken vast houden:
Klopt, het is de aluminium houder waar de glijpennen voor de remklauw in schuiven. De gaten slijten uit waardoor de klauw gaat rammelen.
Ik heb zelf de houder vervangen door eentje van een schade SH met weinig kilometers (besteld bij Boonstra Ureterp). De houder van een nieuwer model paste ook...
Ja, dat klopt helemaal. Maar met dunnere olie wordt je lage frequentie demping ook zachter, hierdoor zal hij sneller duiken bij remmen. Een compromis is met dit simpele dempingssysteem niet goed te vinden omdat de stugheid van de demping erg snel oploopt met de frequentie. Hierdoor gaat op bv...
Ja, als je de voorvork te slap vind gaat dat zeker helpen, maar oneffenheden ga je nog meer voelen. Ik heb zelf een hekel aan dat gestoot in de voorvork.
Ja, dat is wel herkenbaar. De achtervering is lastig te verbeteren door het grote onafgeveerde massa (hele blok beweegt mee), en bij de voorvering is dat te danken aan de simpele demping wat feitelijk een simpel gat is waar de olie door geperst wordt. Bij langzame beweging is dit te zacht, maar...
Een SH300 heeft geen beveiliging oid. Het enige wat de oliedruksensor doet is het lampje op het dashboard aan of uit schakelen. Meer niet.
Mocht je toch verder willen met deze SH, ik heb nog wel een donorblok liggen. Voor zover ik weet zijn cilinderkop, zuiger, cilinder, krukas etc. nog goed...