Recente inhoud door ijdod

  1. I

    welke motoren zijn niet cool!!!!bmw???

    Grappig dat hetzelfde boxer concept in een Subaru Impreza WRC opeens wel 'kewl' gevonden wordt. Tsk...
  2. I

    BMW K modellen fototopic

    Genomen op het PVI circuit te Lelystad tijdens een MRO.
  3. I

    `K100/K75

    Mij bekend zwak punt is de keerringen aan beide kanten van de koppeling. Niet zo moeilijk te vervangen, maar je moet er de halve fiets voor demonteren, wat het duur maakt om te laten doen. Dit is de zien aan een (olie)druppeltje onderaan de koppelingsbehuizing. Verder zijn remschijven vrij...
  4. I

    Herriepijpen op de bon

    Uit persoonlijke ervaring: - Ik heb niet het gevoel dat ik luide motoren eerder waarneem op het gehoor dan op zicht, in de file. Alleen een hoop herrie als ze je voorbij komen. Moet wel zeggen dat ik als motorrijder wellicht bovengemiddeld bedacht ben op doublerende motorrijders. Ik vraag me...
  5. I

    Sportieve eifel 4-daagse (deel 2)

    Geld? :9
  6. I

    GSI Boys <=> Levensgevaarlijk !!

    Bekende groep. Helaas ook naaste familie van de zeker zo gevaarlijke broekies die met net hun rijbewijs op een CBR (of vergelijkbaar) stappen. Gelukkig is dat enigszins beperkt door het lichte rijbewijs, maar toch...
  7. I

    Hoe hard kan de voorrem gebruikt worden?

    Een blokkerend voorwiel hoeft geen probleem te zijn, als je maar weet wat je moet doen. Bij de VRO/MRO cursussen heb ik regelmatig bij de uitwijkproef m'n voorwiel geblokkeerd. Om daarna zonder problemen uit te wijken. Truuk is wel voortijdig het wiel uit de blokkering te hebben, tenzij je...
  8. I

    Reactie V power brandstof

    Aan de schrijver van dat artikel: lijkt me een plan. Tip: doe wat research, wat het volgende klopt niet: Eea slaat niet op de inhoud, maar op een vergelijkbare klopvastheid is het genoemde octaan/heptaan mengsel, in een speciale testmotor. Boven de 100 is dan ook in feite fictief, men heeft de...
  9. I

    Dolomieten

    Moet zeggen dat de Dolomieten me tegenvielen. Gebied was mooi, daar niet van, maar door de aard van het gebied zijn veel wegen meteen de hoofdwegen, met dito verkeer. Had ik in Frankrijk wat dat betreft minder last van. Daar in die regio ook de passen gedaan (o.a. Sella, Gardena, Stelvio)...
  10. I

    Sportieve eifel 4-daagse (deel 2)

    Had de indruk dat er meer bier was dan wijn. Sterker nog, heb helemaal geen wijn gezien. Wel bier. En schitzel. En rokende bbq's. En een rokende Thunderace :P
  11. I

    Ervaringen met kindermotor (Crosser/pocketbike)?

    Weet iemand hoe het wettelijk met die dingen geregeld is? Ik kan me zo indenken dat de wetgever iets anders denkt over dit soort speelgoed als wij.
  12. I

    BMW K75s

    Ander punt op de K-serie zijn de keerringen rond de koppeling. Die willen op leeftijd nog wel eens olie gaan lekken. Vervangen is an sich klus van niks, ware het niet dat de hele fiets zo'n beetje uit elkaar moet om ze te vervangen. Is te herkennen aan olie bij het gaatje onder de koppeling.
  13. I

    BMW k 75 of deauville

    Zou zelf voor de K75 gaan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik waarschijnlijk niet objectief ben :) .
  14. I

    Teveel herrie in de Eifel?

    Da's onzin. Dit wordt alleen aangevoerd door mensen die menen met te luide uitlaten rond te moeten rijden. Het genoemde file punt is ook onzin, ik heb nog NOOIT een motor eerder gehoord dan gezien in de file, en daar sta ik regelmatig in . Die loud pipes hoor je vooral van achteren, en dan zijn...
  15. I

    Bmw-K-fetish... Ik ben toch niet alleen?

    Na m'n roze papiertje voor de fiets te hebben gehaald opgestapt op een K75. Na verloop van tijd overgestapt op een R850R, daarna een R1100R (ABS), en nu weer een K75. K75 bevalt me zeer goed. De boxers waren leuk, maar de K rijdt toch net wat soepeler.
Terug
Bovenaan Onderaan