Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hallo,
Ik liet mijn gs500f net warmdraaien en toen begon ie wat te roken. Het is een slangetje waarvan ik niet weet/zie waarvandaan het komt. Er komt wat vloeistof uit het slangetje, die ligt rust ook op de uitlaat waardoor het wat rook veroorzaakt. Het slangetje ga ik op een andere manier...
Vandaag een nieuwe gebruikte spanningsregelaar ontvangen van bph motoronderdelen (gixxerbassie hier op het forum). Accu was vol door acculader, steeg van 13,6 (1200tpm) naar 14,3v bij 5000 tpm. Spanningsregelaar was het dus.
:t:t
Dan ben je wel erg diep gegaan :O. Dezelfde bandjes heb ik ook.
---
Ik heb gisteren mijn dynamo doorgemeten met mijn multimeter omdat ik problemen met mijn accu heb. De multimeter gaf iedere keer op 5k toeren, 60v aan. In het werkplaatshandboek in de OP staat dat als ie onder de 75v aangeeft...
Ik neem aan dat je de accu spanning bedoelt? Die heb ik eerder al doorgemeten en die veranderde niet bij 5k toeren. De ACV meting was voor de stekker die uit de dynamo komt.
Volgens het werkplaatshandboek voor mijn gs500 moet de dynamo op 5k toeren minstens 75v geven, als die dat niet levert is ie niet meer goed. Moet ik 'm toch maar vervangen. Ik ga straks wel eerst de rest doormeten zodat ik zeker weet wat ik allemaal moet vervangen.
Suzuki GS500E Service Manual...
ah, ik wist niet dat de accu weer wat extra 'juice' had als je 'm eventjes niet gebruikt. Wat betreft de 2 laatste zinnen, dat herinner ik mij niet meer goed..
Wel heb ik nadat ik 'm aan de lader heb gehangen, dat ie iedere keer netjes start en dat het voltage van de accu tiptop in orde is.
Ik...
DCV bleek inderdaad fout te zijn. Op de ACV stand gaf de dynamo outlet netjes 60v aan bij iedere combinatie. De kabel van dynamo naar spanningsregelaar weer verbonden en daarna meette ik de accu door, die veranderde (zoals eerder getest) niets in voltage met flink gas te geven.
Heel erg...
Tjonge, hebben jullie het soms zo moeilijk? Ik probeer een probleem op te lossen, en word daarbij vriendelijk bijgestaan door een aantal mede-motorrijders. Als je onzin uitkraamt of op de één of andere manier zwaar geërgerd wordt door dit topic kan je altijd ervoor kiezen om naar het volgende...
Wat moet ik dan met dat soort opmerkingen? Daar erger ik me inderdaad aan.
En die laatste zin. Ok, sluit het hele forum maar dan. Zijn we gelijk van alles af, iedereen kan toch naar de dealer gaan he?