Recente inhoud door JanLavoo

  1. J

    BMW R100S 1976 ontsteking problemen

    Wij deden geen (gedeeltelijke) blokrevisie, wij hebben slechts de koppen gereviseerd omdat de klepzittingen deels versleten waren. Daarbij ook gelijk de zuigerveren meegepakt
  2. J

    BMW R100S 1976 ontsteking problemen

    We gaan ermee aan de slag, zodra er vorderingen zijn horen jullie het. Ik ga wel binnenkort op vakantie dus het kan even duren. Iedereen bedankt voor het meedenken tot nu toe!
  3. J

    BMW R100S 1976 ontsteking problemen

    Over de juiste kleur van de bougies valt uiteraard te twisten, in ieder geval liep de motor altijd goed en de luchtschroeven zijn afgesteld volgens handboek, in dit geval Peters. Klepspeling is ook recent afgesteld
  4. J

    BMW R100S 1976 ontsteking problemen

    Het gaat om een R100S uit 1976 (zie titel). Cilinderkoppen zijn net gereviseerd en er zijn net nieuwe zuigerveren geplaatst. Ik ben vergeten te vermelden dat het erop lijkt dat er ook veel knallen uit de rechter uitlaat komen en dat de rechter cilinder algemeen slechter lijkt te lopen dan de...
  5. J

    BMW R100S 1976 ontsteking problemen

    Ik heb zeker wel nog belangstelling en er zijn nog geen vorderingen verder. Momenteel bezig met een meetklok scoren om de nokkenas eens na te kunnen meten, sowieso altijd wel handig om te hebben. Aan slechte contactpunten hebben wij ook al gedacht, we hebben ze alleen al vervangen omdat we al...
  6. J

    BMW R100S 1976 ontsteking problemen

    Hallo allemaal, Mijn vader heeft besloten zijn trouwe ros maar weer eens aan de praat te krijgen. Nu leek alles weer in orde te zijn maar begon de motor voor geen meter te lopen opeens. We dachten al snel aan een ontstekingsprobleem en hebben hier voor de zekerheid nieuwe contactpunten en...
  7. J

    Het Aprilia RS125 topic (3)

    Dat is inderdaad de servo maar er valt weinig aan af te stellen, alleen de kabel. Ben hier zelf ook nog een beetje mee aan het kloten, heb onlangs mn servo vervangen en hij houdt nog steeds een beetje in op top, moet de kabel wat strakker zetten denk ik. Je kan vrij eenvoudig checken of de kabel...
  8. J

    Het Aprilia RS125 topic (3)

    Nou, ga jullie binnenkort verlaten voor dit apparaat :W Had liever een rs250 genomen voor mn A2 rijbewijs maar kon deze gratis (!) overnemen dus de keuze was snel gemaakt. Sowieso lijkt een zijspan me ook wel een keertje leuk om te proberen, wel echt een tegenpool van een RS125 haha
  9. rps20170109_080132.jpg

    rps20170109_080132.jpg

  10. J

    Het Aprilia RS125 topic (3)

    Ik weet wel dat de spiegels van een RS50 > 2006 exact hetzelfde zijn als die van een RS125 99-05, heb ze beide gehad. Ik heb overigens nog een set spiegels van de RS125 99-05 liggen, weet niet of je die kan gebruiken? Zal vanavond even kijken of er Aprilia op staat.
  11. J

    Het Aprilia RS125 topic (3)

    Nee helaas, had m al eens losgehaald maar dat was geen enkel probleem, blok zit ook pas 500-1000 km in mekaar weer. Dit had geen nut, vandaag eens de powervalve weer losgehaald en 12V op de servo gezet. Er ging wel een stroom lopen maar de powervalve gaf geen krimp, ook de kabel zelf niet als ik...
  12. J

    Het Aprilia RS125 topic (3)

    Ik ben er eindelijk weer een keertje Hoop gezeik gehad met mn rs125 na twee jaar trouwe dienst. Eerst maar eens een gesprongen bovenste zuigerveer thv de uitlaatpoort (ik koop nooit meer mitaka zuigers). Zuiger en cilinder waren afgeschreven, heb ondertussen het gehele blok zelf gereviseerd...
  13. J

    Het Aprilia RS125 topic (3)

    Beetje stil hier zeg, ik kickstart wel even een gesprek met de verstralers die ik onlangs op mn motor heb gemonteerd. Nu zie ik tenminste weer echt wat op onverlichte wegen
  14. rps20160420_092341.jpg

    rps20160420_092341.jpg

  15. J

    Het Aprilia RS125 topic (3)

    Kom maar op, heb er zin in. Woon in Zandvoort
Terug
Bovenaan Onderaan