Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Weer een stap verder. Na al het gedoe liep de motor nu op 4 cilinders. Ik heb 1 defecte bougie gehad, slechte kabelboom van pickup spoel naar cdi. Verkeerd aangesloten bobine, vacuüm brandstofkraan welke maar op 1 leiding benzine door gaf. En nu als laatste, zoals jullie inderdaad aangeven, een...
Ik zal de benzine kraan eens dichtzetten en dan starten. Kijken of dat iets uit maakt. Vervolgens de vlotters leeg laten lopen en kijken of de motor op startpilot wil lopen. Ik zal mijn reactie hier neerzetten zodra ik dat heb geprobeerd
Ik zal de benzine kraan eens dichtzetten en dan starten. Kijken of dat iets uit maakt. Vervolgens de vlotters leeg laten lopen en kijken of de motor op startpilot wil lopen. Ik zal mijn reactie hier neerzetten zodra ik dat heb geprobeerd
Ok, we zijn weer iets verder. Het is een 1988 Honda hurricane 750. Niet in de allerbeste staat.
De motor loopt alleen nog steeds niet. Vreemde is dat het ene moment cilinder 3 en 4 lopen en de rest niet. Vanavond liep die alleen op cilinder 1. Het wisselt. Bougies zijn nat van de benzine...
Stekkers op 1 bobine lijken verkeerd om gezeten te hebben. Vanavond de motor nog eens kunnen starten en even laten lopen. Leek nu allemaal redelijk goed te zijn. Van de week de motor eens buiten zetten en dan wat langer laten lopen. Stond nu in een dichte garage. Ik ga jullie op de hoogte hoiden
De carburateurs zijn er ruim een half jaar geleden af geweest. Intern helemaal schoon gemaakt. Kanalen doorgestoten / door geblazen. Losse onderdelen ultrasoon gereinigd. Er is geen tijd besteed aan het reinigen van de buitenkant.
Bouwjaar moet ik even op kenteken nakijken.
Dank voor jullie reacties. Ik heb een kleine fout gemaakt. Het is een hurricane 750, geen 600.
De motor staat op het bedrijf van een maatje van me dus kan er niet altijd bij. Heb de kabels richting de bobine aangesloten zoals op het plaatje wat ik eerder heb gedeeld. De motor starten nu wel...
Thnx voor jullie input. Compressie is niet bijzonder maar ook niet zo slecht dat de motor zo zou lopen (zou 12 bar moeten zijn, heb 3x 10-10.5 en 1x 8). Ik zal de pickup spoelen even door meten. Dat heb ik nog niet gedaan.
Ik vermoed de cdi ook. Maar aangezien die een Japan import en oude motor...
Goedemiddag, ik hoop dat iemand me hier kan helpen. Ben bezig met een oude (begin 90) Honda hurricane 600, Japanse import. Motor is "lopend weggezet" gekocht.
Nu wil deze motor dus niet starten. Carburateurs zijn volledig uit elkaar geweest. Nieuwe (dus geen gereinigde) originele sproeiers...
Is de Mille nog te koop? Waar staat de motor ergens? Als het een beetje in de buurt van Eindhoven is wil ik denk ik wel even komen kijken als die nog te koop is
en sommige plastic / rubber soorten lossen er in op als deze niet geschikt zijn voor ethanol. En dit los gekomen rubber kan dan weer je injectoren laten dichtslibben.
Vandaag is mijn motor door RH opgehaald. Nette realistische prijs, motor meteen opgehaald. Hij had me eerder dit jaar ook al een keer geholpen. Ik ben er erg positief over.
Toch heeft RH mij een nette prijs geboden. Hij moet hem nog ophalen (morgen) dus eerst even cash in hand en dan zien we verder maar voor nu een goed contact. Ik heb nu een Ducati 748 waar ik veel plezier aan beleef en ben bezig een Gilera runner op te knappen (jeugdsentiment)