Recente inhoud door johns

  1. J

    K 75

    Netjes. Op m'n K75S deed een BT45 ongeveer 8000km achter. Maar dat was dan wel heel veel woonwerk verkeer binnendoor (links-rechts-gas-remmen-90graden links-gas-remmen-rechts enzovoort). Verder fijne banden inderdaad. wat ik voor op de K en nu ook op de XJ900 merk is dat de voorband gevoelig is...
  2. J

    Olie lekkage via koppeling suzuki gs 450 E 1989

    Oh ja, dat ronde dekseltje (die bij het rechter rode vierkantje) haal ik eigenlijk nooit los. Ik geloof dat ik in 28 jaar GSX400E (zelfde onderblok zo'n beetje) prutsen het nooit los heb hoeven schroeven. Bij het monteren van de spullen stop ik eerst die koppelingsstift op z'n plek en monteer...
  3. J

    Olie lekkage via koppeling suzuki gs 450 E 1989

    Het dat niet een koppelingsstift? Hoe dan ook, als ik het goed heb zit er alleen een rubber ringetje. Weet je zeker dat de olie daarlangs naar buiten kwam en niet tussen het dynamodeksel (rechtsonder op de foto) en het blok zelf?
  4. J

    Zephyr 750 leerproject vragentopic

    Wat die knipperlichten betreft, minder watt is langzamer (of helemaal niet) knipperen. Tenminste bij een heel basic knipperlicht relais. En kawasaki's (zeker de oudere) waarvan de nokkenasketting/kettingspanner niet rammelt is stuk :) Ik heb een paar jaar een oude GT550 gehad, wat op zich wel...
  5. J

    bocht buigen ?

    Die dingen vervormen het metaal nogal omdat ze alle kracht op één punt uitoefenen. Als ik youtubefilmpjes mag geloven werken dit soort dingen beter (dit is dan een handmatige) omdat de kracht tijdens het buigen over de radius verdeeld wordt...
  6. J

    Mogelijkheid tot eenmalige nickname wijziging! (deel 2)

    Ok, die bestaat dus ook niet meer: <johnstrx@hotmail.com>: host mx3.hotmail.com[65.55.37.120] said: 550 Requested action not taken: mailbox unavailable (in reply to RCPT TO command)
  7. J

    Mogelijkheid tot eenmalige nickname wijziging! (deel 2)

    reaperhome > johns Er bestaat al een johns. Geregistreerd in 2003 (nét voor mij danmit!) met sindsdien precies 0 berichten, dus ik neem aan dat hij niet actief is of in ieder geval niet gemotiveerd :) Ik ga 'm trouwens sowieso even een mailtje doen met de vraag of hij er bezwaar tegen...
  8. J

    Wat zou jij nu kiezen als eerste motor?

    Dat laatste zeker ook omdat mijn vrouw zelf rijdt én (mocht ze achterop willen) maar 1.60 hoog en 52kg zwaar is. Heel anders dan het mekkerende voluminueuze geval dat ik een jaar of 6 terug mee achterop de GS mee moest zeulen.
  9. J

    Wat zou jij nu kiezen als eerste motor?

    11kW is wel bizar weinig trouwens. Beetje offtopic, maar het komt een beetje (?) op me over als doorzetting van het ontmoedigingsbeleid. Zeker omdat de nederlandse roverheid ervoor gekozen heeft om niet alleen het braafste jongetje van de klas, maar meteen ook maar de strengste te zijn. De...
  10. J

    Wat zou jij nu kiezen als eerste motor?

    Hm, laat die YBR maar zitten, die heeft 7,nogwat kW. Deze lijkt me dan wat geschikter:
  11. J

    Wat zou jij nu kiezen als eerste motor?

    Trouwens, de nieuwe regels zijn 11, 35 en onbeperkt (resp. a1, a2 en a). De 25kW categorie vervalt De a1 categorie mag ook niet meer dan 125cc zijn en niet meer dan 0.1kW/kg hebben. De a2 categorie mag alleen een teruggevoerde motor zijn als het originele vermogen niet meer dan 70kW was. Dus...
  12. J

    Wat zou jij nu kiezen als eerste motor?

    Volgens mij is er nog niet zoveel leverbaar voor de lichtste categorie. Misschien zou ik een ybr125 kopen. Snelwegen kun je ermee vergeten, maar voor binnenwegen is het best leuk lijkt me.
  13. J

    Is de BMW technologie superieur?

    Mijn dealer heeft dat ooit veroorzaakt zelfs :). M'n GS had na een krap half jaar een kapotte klep (inderdaad rechts). Onder garantie gerepareerd maar daarna precies hetzelfde probleem als jij met de 1100R. Toen zelf maar eens afgesteld, de juiste bougies er in (ipv de goedkoopste bosch de de...
  14. J

    Is de BMW technologie superieur?

    ik heb (heel wat) in dit draadje gereageerd. Dat was toen nog op basis van m'n 1150GS. Ik vond dat op zich wel een redelijk robust ding, maar de 1100GS die ik later geleend heb liep simpelweg beter. De 1150 is weg en is vervangen door een K75S en een R65. Wat me opviel is dat, waar bij de 1150...
Terug
Bovenaan Onderaan