Recente inhoud door jowie57

  1. J

    Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

    Laats een bagagedrager voor mijn Royal Enfield Meteor van Hepco& Becker gekocht . Toen ik de bagagedrager wilde monteren bleken de inbus bouten M8 niet in de verpakking te zitten 😁 , dus de maar gehaald bij fabory. Bij montage bleek de steek van de gaten totaal niet goed te zijn . Dus van...
  2. J

    Suzuki Sixteen 125/150

    Ja daar denk ik ook wel aan . Zeker vanaf ik mijn yamaha bt 1100 bulldog verkocht heb onlangs in januari . Heb hem 14,5 jaar gehad ,nieuw gekocht en 103800 k.m. mee gereden . Onderhoud aan de bulldog vanaf nieuw ( ook in de garantie periode ) altijd zelf gedaan . Maar helaas werd mij de motor te...
  3. J

    Suzuki Sixteen 125/150

    Heb de mijne ook alweer bijna 12 jaar. Met 455 k.m. . gekocht en nu bijna 85.000 k.m. op de teller. Onderhoud altijd zelf gedaan. Kan en wil er nog geen afstand van doen, hij doet het nog zo goed. Olie verbruik ongeveer 70 cc op 4000 k. m., netjes dus,
  4. J

    Suzuki Sixteen 125/150

    Ja de binnenbak moet eruit, en gewoon ontluchten met de motor uit.
  5. J

    Suzuki Sixteen 125/150

    Boven op het motorblok waar de thermostaat zit is een klein ontluchting schroefje met een pakking eronder , 8 m/m en kruiskop. 1op 20 is zeker niet goed . De mijne met bijna 85.000 k.m.zit tussen 1 op 34 en 1 op 38.. Scooter laten uitlezen , dan is er wat niet in orde met zo een verbruik :N.
  6. J

    Burgman 400 tikkend geluid

    Dit riekt vrees ik naar een versleten bigend lager:Y
  7. J

    Suzuki Sixteen 125/150

    Wat ook vervelend is bij de SIXTEEN is een overijverige toerental begrenzer :r Ze gaan te vroeg de begrenzer in .Dit is vast gesteld op een vermogens testbank .:Y
  8. J

    Suzuki Sixteen 125/150

    Slim besluit 👍 Ik ken iemand die impulsief ook een SIXTEEN gekocht had particulier . Het bleek een ramp te zijn ,zag goed uit maar daar was ook alles mee gezegd .Te duur betaald en totaal versleten overbrenging ,kapotte klepdeksel pakking met overmatig veel kit gemonteerd enz. Heeft op op aan...
  9. J

    Suzuki Sixteen 125/150

    Kleppen stellen is binnen 1uur goed te doen. 2 kleppen met stelschroefjes. Kan zijn dat de klepdeksel pakking vernieuwd moet worden. Motorolie 10W40 halfsynthetisch. Achterwiel tandwiel overbrenging 80W90.. Zo rij ik al 84.000 k.m.👍😊
  10. J

    Suzuki Sixteen 125/150

    Is een 4 takt met injectie vloeistof gekoeld .Goed naar de remschijven kijken , deze lopen snel in (veel te zacht en slijten nog harder da de zachtste remblokjes) EBC schijven zijn beter en goedkoper .Speling op de remklauwen ,dan slijten de remblokken scheef af . Of er geen schotten loszitten...
  11. J

    Suzuki Sixteen 125/150

    Baat het niet dan schaad het niet . En anders eens laten uitlezen , dus aan de diagnose stekker.
  12. J

    Suzuki Sixteen 125/150

    Dat haalt die van mij ook top , en ik weeg 74 kg. Brandstof verbruik 1op 20 is wel erg veel idd. Bij de mijne max 1 op 28 en min. 1 op 32 . Dat schokken is die :r die overijverige begrenzer helaas .
  13. J

    Suzuki Sixteen 125/150

    Dan zal O-) de toerental begrenzer buiten werking moeten , deze regelt elektronisch af , met het risico dat het toerental zo hoog oploopt dat de klepjes gaan zweven . Dat geeft natuurlijk brokken :Y Op youtube staat een filmpje van de acceleratie van een sixteen naar topsnelheid tot 130 kmh. op...
  14. J

    Suzuki Sixteen 125/150

    De begrenzer gooit roet in het eten ,en regelt af helaas .
  15. J

    Suzuki Sixteen 125/150

    Ja ,er zit een begrenzer in . Heb het ooit eens op een testbank laten controleren , en deze ging bij 7600 en een beetje omw. in werking . meer kan ik er niet van zeggen .
Terug
Bovenaan Onderaan