Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Na meer dan een Twee, zie ik nu, jaar de FT weer eens uit haar hokje gehaald.
Banden moesten nodig opgepompt en even een doekje overheen gehaald.
Geen tijd gehad om te starten maar dat staat binnenkort op de planning. Olie checken, zonder bougie en met een beetje olie in de cilinder rondtrappen...
4 takt. Je hebt bij een 4 takt 4 slagen (suck, squeeze, bang, blow) waarbij deze dus 2x op TDC staat. Je moet hem op de juiste van de 2 TDC's doen anders staat je nokkenas precies de verkeerde kant op en hou je te grote klepspeling.
Check even je klepspeling, zou kunnen dat je deze net op de foute slag hebt gezet. Ook een keer gehad, veel getik daardoor. Even opnieuw stellen en tikken was netjes weg.
In het document dat ik hier heb gedeeld staat alles over de kickstart aanpassing als je dat bedoelt.
Doel je op de naaldlager dan is het antwoord nee. Asje hoef je niets aan te doen, alleen in het gat waar het naaldlagertje in zit moet je een randje weg halen zodat het lagertje 'flush' komt te...
Is het originele FT blok maar dan met XL kickstart as etc. Hele beschrijving van de bouw van de motor kun je vinden in de link onder mijn post.
Ik moest meteen denken aan het borg palletje in het einde van de krukas inderdaad maar als dat er nog zat weet ik het ook niet.
In ieder geval de...
Heel benieuwd hoe het oplassen van de nokkenas en volgers is gedaan. Deze zijn (net als de kettingspanner en oliepomp) een zeldzaamheid geworden en je vindt ze ook bijna niet meer in goede staat zonder er de hoofdprijs voor te betalen.
Ik ben ook wel benieuwd wat je dan precies in je blok...
Paar foto's van mijn andere hobby maar de plek is ook te bezoeken met de motor uiteraard.
Plek 1 is bij de nieuwe driemanspolder tussen Leidschendam en Zoetermeer
Plek 2 is bij de 3 molens bij Stompwijk:
En last but not least aan de andere kant van het water tov molen de Salamander in...
Ik ben een beetje aan het koekeloeren naar een Accu-ratel.
Lijkt me toch wel lekker sleutelen en als ik menig auto youtuber moet geloven is zo een ding echt een uitvinding.
Meest gebruikte daar lijken de milwaukees te zijn maar uit een aantal test oa van deze knakker komen (amerikaanse) B merken...
Zeker! De bekende waar ik hem aan heb verkocht bood ook meteen aan om hem eventueel weer terug aan mij te verkopen mocht ik dat in de toekomst willen. Hij komt er de komende tijd/jaren waarschijnlijk toch nog niet aan toe door nog een paar andere FT's maar hij staat bij hem wel veilig en binnen...
Helaas ik heb de racer (moeten) verkopen.
Ik kwam er al bijna niet meer aan toe maar een aantal weken geleden is mijn dochtertje onverwacht te vroeg geboren. Dit heeft nogal voor een prio shift gezorgd.
De motor is naar een bekende gegaan die echt liefhebber is van de motortjes dus hij is in...
Nog steeds niets aan gedaan helaas.
Ook nog een kleine op komst eind september dus het zal nog moeilijker worden om er tijd voor te maken.
Mocht iemand interesse hebben dan sta ik misschien wel open voor verkoop.
In de tussentijd ga ik kijken of ik in ieder geval de kabelboom weer kan...
Hi Jack,
Leuke FT, ik had hem ook op Marktplaats zien staan geloof ik.
Zorg dat je het start mechanisme in goede conditie brengt en houdt, dit is het zwakke punt van de FT en er zijn niet meer veel goede onderdelen van te krijgen.
Aangezien hij verbouwd is, is het iets lastiger om iets zinnigs...