Recente inhoud door Keesje60

  1. Keesje60

    draadtap en draadbus of cilinderkop eraf

    Ik weet uit het verleden met een Honda CB350/4 UIT1973 , daar was een bougiegat gerepareerd met een helicoil. Korte tijd later was bij die cilinder een gat in de zuiger gebrand. Bleek dat de RVS stalen helicoil niet goed warmtegeleidend is, en daardoor de bougie te heet werd en daardoor een gat...
  2. Keesje60

    Motor bijna oververhit

    Ik denk dat de fan niet bijtijds aanslaat ( bijv. bij lang stationair draaien) waarschijnlijk door een kapotte thermoschakelaar.
  3. Keesje60

    Welke carb cleaner?

    10% ethanol in de tank schijnt ook goed te werken
  4. Keesje60

    Inhouden en Backfire

    Membranen van de carburators controleren. Die kunnen gescheurd zijn.
  5. Keesje60

    Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

    Ben sinds een tijdje in bezit van een NTV650 uit 1991. Zijn er hier mensen die met de NTV E10 benzine tanken, en zo ja, geeft dat al dan niet problemen? Er worden mij door sommige allerlei gruwel verhalen verteld. Maar omdat ik de motor voor woon/werk dagelijks gebruik wil ik graag de goedkopere...
  6. Keesje60

    Oorzaak plakkende koppeling

    Zodra ik binnenkort gelegenheid heb ga de koppeling losmaken en bekijken en laat ik weten wat er mis kan zijn. Bedankt voor alle adviezen.
  7. Keesje60

    Oorzaak plakkende koppeling

    Beste mede MFers, Ik vind dat mijn 34 jaar oude Honda NTV650 moeilijk en hakerig schakelt. Nu heb ik het idee dat de koppeling niet goed vrijkomt door aan elkaar plakken van de koppelingsplaten. ( de kabel staat goed afgesteld!) Ook met teveel of te weinig speling geëxperimenteerd zonder...
  8. Keesje60

    borging koppelingsmoer

    Oke bedankt. Niet uitboren dus, maar met kleine schroevendraaier terugtikken. Was bang dat ik de as of lagers zou beschadigen door dat hameren. Ik ben misschien te voorzichtig. Kan ik de moer hergebruiken, want is niet meer leverbaar blijkt. Of is er een alternatief voor?
  9. Keesje60

    borging koppelingsmoer

    Beste MFers, Ik ben bezig om de koppelingsmoer los te maken van een Honda NTV650. Maar er zit een putje geslagen in de groef van de as, om te borgen. Hoe kan ik dat het beste opheffen zonder van alles te beschadigen en/ as krom te slaan? Uitboren vind ik gevaarlijk omdat er spanen in het blok...
  10. Keesje60

    Nokken as slijtage

    Precies dat bedoel ik. Dat is zo'n moderne milieuvriendelijk olie met minder ZDDP. De "ouderwetse" API-SF,SG olie heeft veel meer ZDDP en dus meer slijtage bescherming.
  11. Keesje60

    Nokken as slijtage

    Zou het kunnen dat de moderne API- SM,SN,SP olie met verminderde ZDDP de oorzaak is? En dat bij een "ouderwetse" API- SF 0f SG olie met lekker veel antislijtage ZDDP dit niet gebeurd was. Maar ja, de katalysator en milieu en 0,5% brandstof besparing is natuurlijk veel belangrijker
  12. Keesje60

    Het grote olie topic - alle vragen over motorolie

    @4strokerules Ik denk dat jij mijn vraag niet goed begrijpt
  13. Keesje60

    ervaringen met aankoop demo motorfiets.

    Wat ik uit deze reacties (waarvoor dank) begrijp, is dat het wel meevalt met het "mishandelen" van een demo. Of de motoren (en auto's) zijn tegenwoordig zo goed zijn, dat ze wel wat kunnen verdragen. Ben in ieder geval niet meer zo bang om een demo aan te schaffen.
  14. Keesje60

    ervaringen met aankoop demo motorfiets.

    Ik ben van plan om een nieuwe motorfiets te gaan kopen. (weet nog niet helemaal welke) nu wilde ik gaan overwegen om een zgn. demo-motor aan te schaffen. Maar ben benieuwd of hier op MF mensen zijn die daar goede of slechte ervaring mee hebben. Soms wordt gezegd dat zo een vaak afgeragd wordt...
  15. Keesje60

    Het grote olie topic - alle vragen over motorolie

    Wat ik me afvraag is of de moderne motorfietsoliën met JASO-MA en API SM , SN en zelfs SP wel geschikt zijn voor oudere Motoren van 30 jaar geleden of meer, zonder katalysator. Ik heb begrepen dat het antislijtage dope ZDDP behoorlijk teruggeschroefd is vanwege de katalisator. En omdat moderne...
Terug
Bovenaan Onderaan