Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Momenteel bezig aan een r80, binnengekomen als bouwpakket, 15-20j geleden ongeluk mee gehad en aan de kant gezet, zelf aan begonnen tot klant hem hier binnenbracht in dozen.
Zit nu een siebenrock 1000cc kit op omdat de nicasil losliet
En deze is ook bijna klaar, xvs650, voorheen omgebouwd door...
De andere 3AJ ben ik 'op het gemak' ook aan het samenpuzzelen maar dat zal niet voor direct zijn.
Wil ik in orde zetten om ooit een lange reis mee te maken, wordt dus niet gerestaureerd (behalve motorblok en mechanisch gedeelte uiteraard)
Deze week dan nog een motorfiets bijgekocht omdat de...
Hoi,
ik ben hier al lange tijd actief maar even een topic over mijn bedrijf en eigen motoren.
Ooit begonnen als hobby met de restauratie van een opel Kadett C, daarna mijn eerst motorfiets gekocht (een CB750F2 staat heel ver wel ergens een topic van).
Daarna in bijberoep begonnen met...
zijn mengschroeven aan onderkant carbs tegen inlaat, niet die op de zijkant (heeft deze niet) dus regelen benzinetoevoer, dicht is minder, opendraaien is meer.
Nog maar even je raad opgevolgt!
Onsteking nog eens afgesteld (toch nog minieme verandering nodig), dat was al beter maar nog niet genoeg.
Dan mengschroeven nog bijgesteld, (ingedraaid) en rijd eindelijk zo goed als perfect! Gas komt mooi terug, net 60km gaan rijden zonder problemen. halleluja...
Ben ik nog eens, vandaag nog eens gaan rijden, eerst km als ie koud was, alles prima, vanals ie iets warm wordt gaat gas weer op 2k rpm hangen stationair en zakt dan wel na een tijd maar loopt bokkig op 1000rpm. .
Rijd voor de rest echt perfect, trekt mooi op, ook constante snelheid is prima...
even bekeken maar de carbs zijn net wat verschillend denk ik, ik heb de benzineleidingen tussen carb 1en2 en eentje tussen 3en4, dus die zitten eigenlijk nergens in de buurt van het gasmechanisme op de carbs dus dat is het (helaas) niet...
Duss, nieuwe bougies gemonteerd, ook bougiekappen veranderd (aftermarket nieuwe bobines met vreemde koppen op) naar de voorgeschreven ngk doppen.
Moto startte direct (was het initiele probleem waarvoor de 1000 binnenkwam in de werkplaats). Rijd op zich perfect, trekt mooi op, nergens...
Jup
heb CO meter (crypton) en dat was allemaal prima, ontsteking gechecked met stroboscoop.
Kleppen gechecked.
Bobines zijn nieuw (kabels en doppen ook)
carbs ultrasoon en nieuwe naalden en zittingen, alle o-ringen
benzinetank vorig jaar helemaal zuiver gemaakt want die was verroest vanbinnen...
Filter zit er niet tussen, gaat idd beter zonder luchtfilter, had ik gisteren al eens geprobeerd. Als ik dan ok maar een klein beetje deo inspuit valt ie stil dus loopt ie toch echt te rijk.
Ivm goed lopen in de werkplaats, dat was aan losse benzinetankje en op middenbok ja. Maar hij liep wel...
Motor is volledig origineel.
Naalden en zittingen zijn zelfde type, probleem met slecht lopen was ook voor het vervangen van de naalden al aanwezig, dacht dat naalden het probleem gingen oplossen…
Clips origineel op middenste nokje, een afstelmogelijkheid aan onderkant carb tegen blok aan.