Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb gezien dat de 'gashendel' niet electronisch is (met een potmeter) maar met een kabel (zoals een fietsrem kabel).
Waarom zou men dat gedaan hebben ?
Dat lijkt mij duurder dan een ingebouwde potmeter. Uiteindelijk moet er op het einde van die kabel toch ook een potmeter zitten om dat om te...
In dit filmpje wordt de Horwin CR6 kort vergeleken met Honda Cbr125. Hij stelt dat beide gelijkaardig zijn. Dat de horwin een paar 100 euro duurder is, maar dat je dat terug verdient met lagere onderhoudskosten.
Ik zie nu (met temperaturen rond 5 graden) geen verschil zie in range dan toen het 25 graden was.
Ik denk dat dat verschil in range vooral belangrijk is bij auto's, omdat je in de winter de verwarming op zet. Dat probleem heb je niet bij een motorfiets.
Als je de moto lang niet gebruikt, wordt er aangeraden om de batterij tussen 40% en 80% te laden en hem dan volledig uit te schakelen. Op de horwin is er een schakelaar, verborgen achter 1 van de paneeltjes aan de zijkant, die de moto volledig uitschakeld. Dan kan die maanden meegaan zonder...
Je mag een batterij van een boormachine niet vergelijken met een batterij van een auto/motorfiets.
1) Bij een 18V Li-ion batterij zetten ze de cellen gewoon in serie en kijkt het batterij management systeem (=BMS) enkel naar de totale spanning. Als die te hoog wordt, stopt het laden. Als die te...
Ik verwacht dat het sneller gaat gaan, wanneer er meer chinese elektrische voertuigen op de markt komen (auto's en moto's).
Een groot deel van de meerkost voor de batterij wordt dan gecompenseerd met lager productiekosten. In de jaren 80 is dat ook gebeurd met japanse auto's en moto's.
Nu is...
Ik heb er de laatste 2 maanden opgelet of ik nog andere elektrische motorfietsen zie. Maar ik heb op die 2 maanden maar 1 enkele andere elektrische motorfiets in het verkeer gezien. 1 zero DS.
Er zijn er dus heel erg weinig. Terwijl je toch dagelijks verschillende Tesla's ziet.
Ik veronderstel...
Motoren verbuiken wel minder, maar hebben typisch een meer onefficiente verbranding dan auto's. Ze ontbreken typisch ook de meer geavanceerde nabehandeling van de verbrandingsgassen. Dus ik zou nu niet zeggen dat het helemaal niks uitmaakt.
Het is natuurlijk wel een druppel op een hete plaat...
Ik rij nu ongeveer 400km per maand met de Horwin. Geen 'hobby kilometers', maar verplaatsingen die ik anders met de auto had gedaan. Dus ongeveer 40 liter benzine uitgespaard en ongeveer 26 kg co2 niet in de lucht geblazen.
Nog steeds tevreden. Misschien niet het meest uitdagende als...
Even uitgerekend:
Ik laad nu ongeveer 2 halve laadcycli per week. Dus ongeveer 1 volledige per week. Dat is dan 50 per jaar.
Ik zal dus binnen 40 jaar aan 2000 laadcycli zitten.
Ik zal binnen 40 jaar eens terugkomen naar dit forum om te posten of de batterij effectief nog 80% capaciteit heeft, :-)
Misschien nog iets over de batterij packs:
Als de batterijcapaciteit sterk verminderd is, is dat meestal om dat er 1 of enkele cellen stuk zijn.
Als je dan een beetje handig bent, hoe je niet heel de batterij weg te gooien. Je het batterijpack demonteren en de spanning op de cellen meten. En de...
38km lijkt mij wel een extreem lage schatting. ik kom aan 81km met een normale cr6. Als je dan veel rond 100km/u rijdt zal dat wel een heel stuk minder zijn. Maar meer dan een halvering lijkt mij toch niet realistisch.
Nu waar je wel punt hebt, is dat de horwin gewoon niet zo geschikt is om...
Die heb ik ook bekeken. Maar de pro is enkel beschikbaar met versnellingen. Elektrische voertuig met manuele versnellingen vind ik toch een beetje een belachelijk idee. Ofwel wil je uit nostalgie de voordelen van een verbrandingsmotor met alle voor en nadelen. Ofwel kies je electrisch met alle...
Ja. Ik ben recent nog eens met de auto in Nederland geweest. Die 100km/u overdag is echt wel traag....
Misschien is het wel zo dat in Vlaanderen de normale wegen wat trager zijn (meestal max 70km/u) en de snelwegen sneller (veel mensen rijden +140 km/u). In Nederland lijkt de snelheid op normale...