Recente inhoud door Lecram

  1. Lecram

    druppellader of gwn afkoppelen?

    Ik heb verschillende motoren die vaak maandenlang stilstaan en die hangen permanent aan een 300 mA druppellader van rond de 15 euro. Dat werkt perfect. Ik zie het nu van dure druppelladers dus niet in./
  2. Lecram

    BTW Motor

    Een BTW motorfiets is voor iedere koper mogelijk. Je betaalt als particulier niets extra vanwege die BTW. Je hebt wel voordeel als ondernemer vanwege de BTW. Als je als ondernemer een marge motor koopt, en je wilt die motor verkopen moet je alsnog BTW rekenen
  3. Lecram

    BTW Motor

    Dit lijstje is OVER compleet. De helft is niet nodig. Je moet wel winst maken, als je tenminste van je BTW en andere aftrekposten gebruik wilt maken. Anders hoef je ook geen winst te maken.
  4. Lecram

    BTW Motor

    Dit is zelfs 100% BTW ...
  5. Lecram

    Welke verzekering voor de E-motor fiets?

    Mijn Zero is bij de ANWB verzekerd. Redelijke prijs
  6. Lecram

    Zero Motorfietsen

    Mijn werkgever vindt alles goed wat ik ook goed vind. We zijn het werkelijk over alles eens. Best wel fijn, je eigen bedrijf hebben :+
  7. Lecram

    Zero Motorfietsen

    Weer een bewijs dat dealers vaak dom uit hun nek lullen. Niet alleen Zero dealers, maar ook dealers die elektrische auto's verkopen. Veruit de meeste laadpalen in NL leveren op 1 fase 3,7 kW. Een enkeling 22 kW. Ik heb thuis 1 fase 5,5 kW
  8. Lecram

    Zero Motorfietsen

    Het is dan wel weer zo dat door het regenererende remmen de EV veel efficienter in stadsverkeer is dan een plof voertuig. Die wint helemaal niets terug.
  9. Zero afremmen.PNG

    Zero afremmen.PNG

  10. Lecram

    Zero Motorfietsen

    De domheid straalt soms van testredacteuren af, althans de redacteuren die alleen plof rijden. Hier suggereert er een (in de laatste Motoplus) dat het efficienter is om vlak voor het kruispunt sterk op de motor af te remmen, en dus te regenereren, dan om uit te rollen. De grote denkfout die...
  11. Lecram

    Zero Motorfietsen

    Het eerste jaar altijd wel, maar niet zoveel als de Zero. De prijsverschillen tussen bijv. de KTM 1190 Adventure van tussen 2013 en 2016 zijn relatief klein. Daarbij geldt natuurlijk dat de ene motor couranter is dan de andere.
  12. Lecram

    Zero Motorfietsen

    Ik denk inderdaad dat de Zero het best tot zijn recht komt bij woon-werkverkeer en korte toerritten in de omgeving. Dan is die onverslaanbaar, alhoewel het zitcomfort beter zou kunnen. Ik werk vanuit huis, dus om daar nu de motor voor uit de garage te halen :)
  13. Lecram

    Zero Motorfietsen

    Echt licht is mijn Zero DS met Powertank niet. En ik rij er veel meer op dan het in en uit de garage rijden ;) Daarbij merk ik overigens niet eens echt veel verschil tussen de Zero en de KTM adventure.
  14. Lecram

    Zero Motorfietsen

    Nadeel is momenteel toch nog het aanbod van elektrische motoren. Als dat over een paar jaar beter is, dan is de keuze uiteraard makkelijker. Nadeel blijft de lange toertocht. In de meantime ben ik blij met mijn KTM 1190 Adventure. Mijn zoon rijdt voornamelijk de Zero, maar hij mag ook maar A2.
  15. Lecram

    Zero Motorfietsen

    Als ik van mijn Zero op mijn KTM 1190 Adventure stap, denk ik: wat een joekel van een motor :)