Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Bij mij niet hoor? Mijn Sumsung Galaxy A53 (absoluut geen dure high-end smartphone) is heel goed af te lezen.
Helderheid op max en telefoon niet onder een 45 graden hoek op je stuur zetten.
Zorgen dat de weerspiegeling die je ziet jezelf is (ik heb een zwarte motorjas) en niet de heldere lucht.
Als je het leuk vind om je route zelf te plannen is navigeren met een telefoon een super oplossing! Je hebt wel een goede telefoonhouder nodig die niet goedkoop zijn. Maar via google maps kun je met waypoints heel makkelijk en nauwkeurig je eigen routes maken. Ik vind het een prima oplossing die...
Beste allen, vraagje aan de kenners. Het lijkt me leuk om voor mijn DKW 250cc uit 1956 een kunststof inlaat te maken. Zijn er Kunststoffen die bestand zijn tegen benzine/olie, hoge temperaturen en trillingen?
- Het is een tweetakt dus het materiaal wordt blootgesteld aan benzine en olie.
- Het...
Ik ga er vanuit dat het de standaard compressieverhouding is. Zoals ik in mijn beginpost al zei, hij is héél laag. Dat geeft deze motor zo'n lui karakter. Daarom lijkt mij 1:8 voor gebruik met e10 erg geschikt. Het wordt geen racer of zelfs iets dat een sportief karakter hoeft te hebben. Gewoon...
Poorttiming wordt inderdaad ook aangepast, maar minimaal. Uitlaatpoortje ga ik een paar graden hoger leggen en inlaattiming wordt 360 graden doormiddel van membraaninlaat.
Ik wil nu vooral meer pit onderin.
Die verbrandingskamer is als een halve tennisbal. De compressie is zo laag dat het altijd...
1:8 is de static compressie. Origineel heeft deze motor een compressie van ca 1:5, dát is pas laag! Dus een toename van ruim 50% lijkt me best netjes!😀
Ik gebruik geen expansie pijp, die zou ik een moeten laten maken want die bestaan niet voor deze dingen. Ben voorlopig niet van plan een pijp te...
Leuk topic @Janbros !
Vraagje aan jou gezien je zelf ook met verbrandingskamertjes in de haal bent. Ik ga voor een 50% squish band bij 1:8 compressie (veilige waarde voor RON95 brandstoffen en de hoge primaire compressie van het blok). Voor sportieve straatmachines is 50% een beetje the middle...
Volgens mij valt dat wel mee. Dit principe wordt vaker toegepast. Ik heb nog nooit gehoord dat specifiek deze constructie voor koelingsproblemen zorgt. Maar wat Janbros zegt was me nog niet opgevallen, dat bij een te strakke passing de kop in 2e kan barsten.
Goedemorgen allemaal,
Ik ben benieuwd welke toleranties men hanteert bij het gebruik van een losse binnenkop bij een luchtgekoelde tweetakt.
Wat bedoel ik precies met een losse binnenkop, zie hieronder.
- Welke pers passing tussen verbrandingskamer en kop?
- Hoever moet de verbrandingskamer...