Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Geeft je meter op het dashbord nog iets aan of helemaal niets meer en brand je oranje lampje daar bij?
Als je eens zoekt op het AF-1 forum onder Fuel gauge kom je gelijkaardige gevallen tegen met verschillende oplossingen. Iets wat wel opvalt is dat het doormeten vd zender in de tank op ohmse...
https://www.af1racing.com/OEM-Aprilia-Fuel-pump-wiring-AP8124664
Hier zie je de bundel die door de grondplaat vd tank gaat, vaak is de bundel verrot in het zwarte gedeelte waar hij door de plaat gaat.
Bij nader inzien zou ik eerder de bundel eens belast doormeten vanaf de connector aan de...
https://www.apriliaforum.com/forums/attachment.php?attachmentid=406530&d=1598990409
Hoop dat je het kan openen... Ben niet zo handig in deze
Zover ik kan zien komen de beide draden vd zender uit het dashbord, zal dus wel 5 volt zijn. Gang 1 en 2 vd 12 polige stekker op de klokken zijn voor de...
Die 5,3 volt lijkt me een rare waarde, wellicht zit er ergens een slecht contact in de aansturing.
Bij mijn weten geven die brandstofmeters niet zoveel problemen, natuurlijk komt het wel eens voor, maar de motoren worden ook al wat ouder ondertussen. Wat de mijne wel al meer dan 100.000km doet...
Configureren van welke proefstanden? Ik ben benieuwd... Valt me op hoeveel ‘experts’ allerhande hier hun gal spuwen en nauwelijks iets terzake toevoegen.
Mijn ervaring is dat bij motoren met shims de klepspeling (bijna) altijd verkleint, dit in tegenstelling bij motoren met tuimelaars.
Is vrij normaal ook, om bij motoren met shims een ruimere klepspeling te verkrijgen zouden ofwel de nokkenassen moeten krimpen of de klepstelen moeten...
Ik werk in de garagewereld en zie regelmatig het tegenovergestelde, je verhaal gaat tegenwoordig zeker niet meer op.
Olie in automotoren wordt nu veel meer belast dan pakweg 20 jaar geleden, vooral door vervuiling. De terugvoer van hete uitlaatgassen in de verbrandingskamers door het EGR...
De bepalende faktor voor mijn motorkeuze is altijd het simpele feit geweest of dat ie bij mijn karakter past.
Een vier cilinder heeft dat dus nooit gedaan, te smooth, te boring, te saai, zeker sinds de intrede vd injectie motoren.
Wie denkt dat een dikke 1 of 2 cilinder per definitie...
Je kan vanalles gaan bekijken maar zoek eerst eens uit waarom je motor geen benzine krijgt.
Je geeft zelf aan dat je de pomp een aantal seconden hoort zoemen bij ingeschakeld contact, maar blijkbaar wordt er geen druk opgebouwd op de injectierail.
Vermits je de pomp al vervangen hebt...