Recente inhoud door maarten mak

  1. maarten mak

    GS1000 Turbo

    Nee luchtkoelers 0,06 -0,08 Watergekoelde 600cc supersport 0.04
  2. maarten mak

    GS1000 Turbo

    Meer dan 0,2 mm is echt veel te veel speling op die boring, zuiger zal dan gaan kantelen veren sluiten dan ook minder af en gaan eventueel zelfs pompen. Ik zou tussen de 0,08 en 0,1 gaan zitten als ik zelf t blok bouwde, met gesmeede zuigers misschien 0,02 meer speling. Ik heb alleen GEEN...
  3. maarten mak

    GS1000 Turbo

    Als je de carter ontluchting op je plenum aansluit druk je de vuldruk zo t carter in, je zou de carter dampen via de catch can naar de buitenlucht moeten ventileren Evt. Afzuigen via de zuigzijde van de turbo.
  4. maarten mak

    GS1000 Turbo

    Jij snapt t , nu nog vertellen hoe t zit met de verhouding preload/sag zit icm met springrate . Dan gat de achtervering ook nog werken ipv zomaar wat bewegen.
  5. maarten mak

    Gezocht: lasser nek alu radiateur

    Star Twin techniek in Loenen bij Apeldoorn, Kees maakt alles wat je wil.
  6. maarten mak

    Reviseren en verbeteren van een HD shovelhead

    Nog even over pistonpennen, er schoot me nog te binnen dat we tig jaar geleden met het tunen van XTZ660 blokken voor de supermono klasse de pistonpennen bij WP met titanium nitride(dat goudkleurige wat ook op vorkpoten zit) lieten behandelen om vreten te voorkomen.. Dat werkte wonderbaarlijk...
  7. maarten mak

    Reviseren en verbeteren van een HD shovelhead

    En is 100 uur volgas rammen, regelmatig in de toerenbegrenzer voor meerdere seconden . Ik moet de eerste HD nog tegenkomen die zo gebruikt wordt , als je deze techniek in HD drijfstang zou kunnen toepassen én voldoende olie naar dat bigend gestuurd krijgt geeft dat een hele verbetering denk ik...
  8. maarten mak

    Reviseren en verbeteren van een HD shovelhead

    Ktm gebruikt in de viertakt crossers al een paar jaar geperste krukassen met een glijlager, Werkt zeer betrouwbaar en bigends gaan beduidend langer mee.
  9. maarten mak

    suzuki GS650G katana gered van de sloop

    Mooi dat je m een tweede leven geeft, zoeen was vroeger mijn eerste motor.
  10. maarten mak

    Vering te hard

    Vergeet ook vooral niet dat het verhogen van de veervoorspanning niet de veerconstante veranderd, het wijzigde slechts de rijhoogte een beetje en verandert de negatieve veerweg, kies dus de juiste veer Evt samen met de lokale vering specialist
  11. maarten mak

    Vering te hard

    Maar niet in Tasmanie waar Reinhoud woont.
  12. maarten mak

    Vering te hard

    Ik had nog een hheeeeele lange wijziging aan mn post gedaan maar die is blijkbaar niet geplaatst. Wat er gebeurd met teveel uitgaande demping is dat je viering niet genoeg uitveert na iedere hobbel om weer in de beginstand te komen, de motor zal dan steeds lager komen te staan en daardoor stug...
  13. maarten mak

    Vering te hard

    Motor achter veel hoger zetten en n goede ketting geleider erop. Evt een wat hardere veer erop, masr de at heeft ook weer te maken met de progressiviteit van je link overbrenging.
  14. maarten mak

    Merk wielen 3 delig

    Volgens mij zijn dit Fischer wielen.
  15. maarten mak

    GS1000 Turbo

    Ja zegt mij wel wat heb je een Pb gestuurd.
Terug
Bovenaan Onderaan