Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Meer dan 0,2 mm is echt veel te veel speling op die boring, zuiger zal dan gaan kantelen veren sluiten dan ook minder af en gaan eventueel zelfs pompen.
Ik zou tussen de 0,08 en 0,1 gaan zitten als ik zelf t blok bouwde, met gesmeede zuigers misschien 0,02 meer speling.
Ik heb alleen GEEN...
Als je de carter ontluchting op je plenum aansluit druk je de vuldruk zo t carter in, je zou de carter dampen via de catch can naar de buitenlucht moeten ventileren Evt. Afzuigen via de zuigzijde van de turbo.
Jij snapt t , nu nog vertellen hoe t zit met de verhouding preload/sag zit icm met springrate .
Dan gat de achtervering ook nog werken ipv zomaar wat bewegen.
Nog even over pistonpennen, er schoot me nog te binnen dat we tig jaar geleden met het tunen van XTZ660 blokken voor de supermono klasse de pistonpennen bij WP met titanium nitride(dat goudkleurige wat ook op vorkpoten zit) lieten behandelen om vreten te voorkomen..
Dat werkte wonderbaarlijk...
En is 100 uur volgas rammen, regelmatig in de toerenbegrenzer voor meerdere seconden .
Ik moet de eerste HD nog tegenkomen die zo gebruikt wordt , als je deze techniek in HD drijfstang zou kunnen toepassen én voldoende olie naar dat bigend gestuurd krijgt geeft dat een hele verbetering denk ik...
Ktm gebruikt in de viertakt crossers al een paar jaar geperste krukassen met een glijlager,
Werkt zeer betrouwbaar en bigends gaan beduidend langer mee.
Vergeet ook vooral niet dat het verhogen van de veervoorspanning niet de veerconstante veranderd, het wijzigde slechts de rijhoogte een beetje en verandert de negatieve veerweg, kies dus de juiste veer Evt samen met de lokale vering specialist
Ik had nog een hheeeeele lange wijziging aan mn post gedaan maar die is blijkbaar niet geplaatst.
Wat er gebeurd met teveel uitgaande demping is dat je viering niet genoeg uitveert na iedere hobbel om weer in de beginstand te komen, de motor zal dan steeds lager komen te staan en daardoor stug...
Motor achter veel hoger zetten en n goede ketting geleider erop. Evt een wat hardere veer erop, masr de at heeft ook weer te maken met de progressiviteit van je link overbrenging.