Recente inhoud door Maru

  1. Maru

    TE KOOP: Honda CBF500 ABS '04

    Komende week krijgt de CBF een beurtje en gaat daarna de winterstalling in. Hij is dan nog steeds te bezichtigen, maar dan in Oostzaan (op de grens van Amsterdam). Tegen die tijd zal ik de "advertentie" wel aanpassen.
  2. Maru

    TE KOOP: Honda CBF500 ABS '04

    Na een jaar op m'n Honda CBF500 gereden te hebben, is het me duidelijk geworden dat ik toch liever iets anders rij. Ik ben nog op zoek (wordt het all-road of toch scooter?), maar voordat ik iets anders kan kopen moet de Honda eruit. "Baita" komt uit 2004 en heeft 114,000 km op de teller. Dat...
  3. Maru

    Prachtige Honda CBF250 (2004) met uitrusting, supercompleet, minder dan 3000km, Zeer scherpe prijs: € 1500

    Je maakt het er niet makkelijker op. Ik heb gewoon een zwak voor de kleinere motorfietsen. Vind het er leuker uitzien en ik hoef ook geen 0 naar dood in 2 seconden te doen, maar ik was bang dat het op de snelweg teveel toeren zou maken om gezond te zijn voor het blokje. Als jij zegt dat 120...
  4. Maru

    Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

    Vast niet voor 2000 euro. O-)
  5. Maru

    Prachtige Honda CBF250 (2004) met uitrusting, supercompleet, minder dan 3000km, Zeer scherpe prijs: € 1500

    Ik ben stiekem wel een beetje verliefd op deze CBF250. Mijn CBF500 voelt voor mij te zwaar en te log aan (ben ook maar een klein tenger vrouwtje), dus de 250 zou kwa gewicht een leuke oplossing zijn. Vraag me alleen af of het vermogen wel voldoende is... Het gaat net aan met mijn 250cc scooter...
  6. Maru

    Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

    Naar mijn idee is er geen verschil. Hier op het forum rijdt er iemand met 2m lengte op en SH300 en dat gaat prima, zegt hij. Misschien wel iets om rekening mee te houden: op de facelift versie heb je net iets meer ruimte. Toevallig vandaag de twee fysiek naast elkaar gehad om te vergelijken.
  7. Maru

    "Motorscooters zijn geen echte motoren"

    Waarschijnlijk zijn het de klepstelafdichtingen -- daar hebben deze blokjes vaker last van -- maar een versleten cilinderwand of olieschaapveer is natuurlijk ook een mogelijkheid. In ieder geval gaat het een hoop centen kosten om 'm weer in optimale conditie te krijgen. Geen zin in. Ik kijk wel...
  8. Maru

    Verschil

    Volgens mij is er verder geen verschil. Ik heb de specs met elkaar vergeleken en die zijn hetzelfde. Ook wordt het allebei een Silver Wing genoemd. Misschien dat de productiejaren verschillen? (Hoewel ik voor beiden een 2011 model heb gevonden.) Een andere naam voor een alternatieve uitvoering?
  9. Maru

    "Motorscooters zijn geen echte motoren"

    Uiteraard gooi ik er het voorgeschreven spul in en zorg ik dat dit regelmatig gebeurd. Ik schat dat er een halve liter per 1000 km wordt verstookt. Dat is genoeg om 'm een beetje te ruiken, zien nog niet. Ik blijf doorrijden tot het echt niet meer gaat. Het is geen forever bike, dus ik ben niet...
  10. Maru

    "Motorscooters zijn geen echte motoren"

    Mijn Leonardo heeft zo'n 54.000 km op de teller staan. Dat vind ik niet heel veel, maar hij is slecht onderhouden bij zijn vorige baasje(s). Werd alleen op een zonnige zomerdag naar het dorp op-en-neer gepakt, waarschijnlijk meteen gas vol open. De snaar die ik heb vervangen was 2mm te smal. Met...
  11. Maru

    "Motorscooters zijn geen echte motoren"

    Kwam dit filmpje op het forum tegen. Naast een leuke review van de Sym 600 en Kymco 400, behandelen ze ook de vraag van dit draadje.
  12. Maru

    "Motorscooters zijn geen echte motoren"

    Wat een prachtige video, @Gerdien! Ik voel me helemaal geïnspireerd. :] Ik heb het opgezocht: mijn 250cc Leonardo heeft 13kW -- of wat daar na 20 jaar van over is. Om maar even te illustreren hoe knap het is dat er tegenwoordig 11kW uit een 125cc blokje geperst kan worden.
  13. Maru

    "Motorscooters zijn geen echte motoren"

    Beschrijf je nou zojuist een Harley? :P_O-
  14. Maru

    "Motorscooters zijn geen echte motoren"

    Zo hé @Gerdien, die foto kan zó de folder in! Stoere bike en prachtige omgeving. Ik wil uiteindelijk ook graag de bergen in, misschien eind deze zomer naar de Eiffel. Omdat ik zo veel zekerder rijdt op een motorscooter en de bergen toch wel erg nieuw en uitdagend zijn, lijkt het me leuk om het...
  15. Maru

    "Motorscooters zijn geen echte motoren"

    Lukt dat een beetje, met een 125 de berg op? Hier in Nederland moet ik er eigenlijk niet aan denken om op een 125cc te stappen. Ik heb een testritje gedaan op de Honda Monkey, die net aan de 100 km/u op z'n teller haalt, en voelde me niet veilig op de N-weg. Ik kom regelmatig een 100-weg tegen...
Terug
Bovenaan Onderaan