Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Goeie avond,
Sinds vorige week de bezitter van dit 2007 model.
2 weken terug heb ik mn 1150gs verkocht, welke ik als pekelmotor had naast mijn Tenere 700.
Na de verkoop kreeg ik last van het lege-garage-syndroom, en kwam ik op het idee om eens een 1200r te kopen. Tot nog toe is het een goede...
Goeie avond,
Na heel wat jaren geen gs meer te hebben gehad, heb ik nu sinds een weekje weer een gs.
Een 1150 met 1,5ton op de klok, en een waslijst aan dingen die gedaan moeten worden. Maar doordat ik alles zelf kan is het wel een lekker cheap-ass projectje.
Tot nu toe gedaan:
- Uitlaat...
In het verleden heb ik een xtz1200 gehad die standaard ook met tubeless wielen kwam. In het midden van de velg stond daar een flens met daarin de spaakkoppen, de nippels zaten in de naaf (net als bij bmw)
Als je rekent met het toerental van je uitgaande as dan klopt bovenstaand. Met het toerental van de krukas zul je eerst nog de overbrenging van de versnellingsbak moeten betrekken in de berekening (1 op 1 komt niet voor op de t7)
Sinds een paar weken heb ik ook de Ranger's er op liggen. verassend goed in zand, modder, en op het asfalt. in het nat wel opletten op de weg.
Maar man man man wat een stugge band is het om te monteren.
Als je het aantal tanden van het achtertandwiel deelt door het aantal tanden van het voortandwiel, dan bereken je de factor.
Bijvoorbeeld:
achter 45t voor 15t = factor 3
achter 40t voor 18t = factor 2,22....
En als je gaat aanpassen natuurlijk rekening houden dat voor meer tanden = een...
Dat zou ook het eerste zijn waar ik aan denk, maar ik heb ze zelf gewisseld en kan ook nergens losse stukken vinden. De kant waar het stuk vanaf was, was ook nog eens de onderkant in het apparaat.
Was wel gebalanceerd, maar ik kan me indenken als er een redelijk groot stuk rubber ontbreekt, de hieldraad dan op dat punt dichter op de velg zit dan normaal.
Vandaag de quickshifter binnen gekregen, en installatie ging echt heel makkelijk, ookal moet ik wel toegeven dat dat mede kwam door de dunnere handen van m'n vrouw.
Met de radiateur iets naar voren was dit voldoende ruimte om alle stekkers op de bobines aan te sluiten.
Verder nog een massa...
Als ik de ketting schoongemaakt heb (met kettingreiniger) dan smeer doe ik er wel wat kettingvet op nadat deze goed droog is.
Verder tussendoor gewoon met 80w90 (transmissie olie), en dan wat vaker een klein beetje.
Als je veel in de blubber zit, dan wordt al het overtollige kettingvet best...
Sproeiers heb ik iets groter gemaakt met een sproeier ruimer. Ik zat op 132 uiteindelijk.
Achtervelg gaat niet passen vanwege het ingekorte frame. En 16" vind ik wel leuk staan, maar toch bedankt voor de tip
Dat had ik op mn 690 enduro (was gemaakt bij Polisport) Was wat flexibeler, maar het kunstof is erg zacht waardoor het er erg snel lelijk uitziet.
Er zal ongetwijfeld een niche markt voor zijn, maar ik denk dat Yamaha de juiste keuze heeft gemaakt om het niet op de t7 te zetten.
Op de originele plek komen ze er ook gewoon bruin uit te zien, dus dat maakt weinig verschil.
Vind ze ook wel mooi zitten bij Gwiedert 👍🏻
Maar gezien ik er wel mee in het buitenland kom, hou ik het maar bij mn e-keur lampjes. Want anders: TÜV SAGT NEIN!