Recente inhoud door Mike Schenk

  1. Mike Schenk

    Bandenspanning en handelbaarheid.

    Dat klopt. De getoonde spanning is altijd terug gerekend naar de temperatuur bij 20 graden.
  2. Mike Schenk

    Vraag over een korting die nu geld, bij motor die nog moet worden afgeleverd

    Juridisch kan dat niet. Maar je kunt even overleggen met de zaak waar je die motor gekocht hebt. Maar realiseer je dat ze tot niets verplicht zijn en dat je dus om een gunst vraagt. Grote kans dat zij ook niet wisten dat die actie er aan zat te komen.
  3. Mike Schenk

    Bandenspanning en handelbaarheid.

    Als je temperatuur in de band niet kent is dat ook een onbekende grootheid en moet je zelf een beetje gaan gokken of de veranderende bandenspanning een probleem is of niet. Nu maakt de motor die inschatting voor mij.
  4. Mike Schenk

    Bandenspanning en handelbaarheid.

    Het is best handig, heeft me ook al een paar keer gewaarschuwd dat ik een langzaam leeg lopende band had.
  5. Mike Schenk

    Bandenspanning en handelbaarheid.

    De sensoren in de banden van mijn GS meteen zowel spanning als temperatuur en corrigeren de gemeten spanning op basis van de temperatuur. In mijn dashboard zie ik dus altijd dezelfde spanning. Het maakt dus niet uit of ik met koude of warme banden de bandenspanning check en eventueel aanpas, als...
  6. Mike Schenk

    Bandenspanning en handelbaarheid.

    Waarom niet?
  7. Mike Schenk

    Moeilijke keuze nieuwe helm: Jet / Integraal in één.

    Bij een crash is een zware helm wel weer veiliger.
  8. Mike Schenk

    Route des grandes alpes

    Als je hoog in de bergen kampeert zorg dat je een plek voor de tent vindt waar 's morgens de zon er op schijnt. Ongeacht hoe warm het is als je eind van de middag aan komt.
  9. Mike Schenk

    Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

    Ik ging vroeger best vaak in de tweede helft van mei één of twee weken kamperen. En dan kun je het treffen of helemaal niet. Ik kan me hele koude vorstnachten in Tsjechië herinneren, en een paar dagen bloedheet in Oostenrijk. Dus tegenwoordig doe ik het anders, in mei ga ik 10 dagen (vrijdag...
  10. Mike Schenk

    Bandenspanning en handelbaarheid.

    Plus dat een lagere bandenspanning leidt tot een warmere band en dat geeft ook meer. Bij lage winter temperaturen is het daarom ook verstandig een iets lagere spanning aan te houden. De banden komen dan beter op temperatuur.
  11. Mike Schenk

    Route des grandes alpes

    En de A51 is ter hoogte van Grenoble tolvrij. Dus even net ten zuiden van Grenoble er op en net ten noorden er af. Eigenlijk wil ik heb snelweg rijden op vakantie maar om Grenoble heen is niet heel makkelijk en dwars er doorheen is ook nogal saai en vol met stoplichten.
  12. Mike Schenk

    Het grote kleding topic

    Dane, in Nederland inderdaad exclusief verkrijgbaar bij Motoport. Naar mijn idee kwalitatief net zo goed als Rukka, maar wel iets goedkoper. Al zie ik dat de goedkoopste jas met Goretex Pro inmiddels ook €939,- kost. Ik heb nog de Dane Sealand voor €749, maar die is al bijna 10 jaar oud.
  13. Mike Schenk

    Flitsmarathon 2024😳

    Dat is wat overdreven, maar een vluggertje op een parkeerplaats was wel gepast geweest.
  14. Mike Schenk

    Middenbok

    Het zal dan wel aan de motor liggen, maar het is niet mijn ervaring. Nou zijn de BMW boxers wel een bijzonder geval, maar met de Pan en ZR-7 had ik dezelfde ervaring.
  15. Mike Schenk

    Middenbok

    Dat ligt dan echt aan jouw motor. Ik heb geen enkele motor gehad waarbij het moeite kost om hem van de bok te krijgen en hij hoeft ook niet omhoog te komen om er vanaf te rollen. Dit in tegenstelling tot de zijstandaard die ik op geen enkele motor die ik heb gehad kon inklappen zonder de motor...
Terug
Bovenaan Onderaan