Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Bougies verwisseld en gelijk een grote beurt gegeven. Motor loopt nu weer op 2 cilinders!
Nu hoor ik tikjes/plofjes uit de uitlaat komen… Zowel stationair als wanneer ik ‘m in z’n 1 zet.
Waar kan dit aan liggen? Misschien is een slang niet goed aangesloten oid? Of mogelijk iets anders?
Ik ga dit weekend of weekend erop de bougies en brandstoffilter controleren en eventueel carburateur reiniger gebruiken. Even kijken of dit het probleem verhelpt. Wordt vervolgd!
Ja, ik heb de motor een dag in de garage laten staan en daarna opnieuw gestart. Verder heb ik gisteren ruim 40km gereden en de problemen bleven hetzelfde. Ik hoopte dat er vuil in de tank of rondom de bougies verbrand zou worden, maar kwam van een koude kermis thuis.
Sinds kort loop ik ook tegen een “slecht lopende” ER-5 aan.
Afgelopen maandag even genoten van het weer en doorgehaald tot 11.000 toeren. Motor liep als een zonnetje (ik was alleen vergeten de choke van 50% op 0% te zetten 40km lang). 5 minuten voor thuiskomst, merk ik dat de motor stottert...
Sinds kort loop ik ook tegen een “slecht lopende” ER-5 aan.
Afgelopen maandag even genoten van het weer en doorgehaald tot 11.000 toeren. Motor liep als een zonnetje (ik was alleen vergeten de choke van 50% op 0% te zetten 40km lang). 5 minuten voor thuiskomst, merk ik dat de motor stottert...
Nee zeker niet, ik doel op de sterke benzinelucht en het inhouden. Maar ga er niet van uit dat het zo erg is! Heb m’n harses een stuk gereden met choke open en nu ben ik verrast dat alles naar benzine ruikt nu 😵
Ja choke uiteindelijk uit gezet net voordat ik thuis aankwam. Daarna motor even stationair laten draaien zonder choke uiteraard. Morgen met koude start maar even kijken of er niet iets anders aan de hand is (gaat in uitlaat oid)…
Erg oud forum, maar wie weet krijg ik mijn antwoord…
Vandaag ca 30km gereden met choke op 50% (vergeten uit te zetten). 5 min voordat ik thuis kwam, leek de motor in te houden en sloeg zelfs af bij wegrijden voor stoplicht. Uitstoot ruikt sterk naar benzine nu (meer dan normaal). Komt dit...
Na een tijd van stilte, kom ik terug met "goed" nieuws: de motor is gekeurd en er bleek "niet veel" mis mee te zijn.
De volgende punten zijn naar boven gekomen:
- Spanningsregelaar defect, de oude gaf 18v af ipv 12v. Deze is vervangen.
- Spijker in achterband (spijker was zo dun als een...
Wat betreft zelf sleutelen, ik heb in het verleden nog niet eerder gesleuteld aan motoren (wel aan fietsen maar dat is heel wat makkelijker...).
Haynes Manual is inmiddels onderweg, als het wat warmer weer is, zal ik de motor proberen wat liefde te geven, ik heb zelf helaas (nog) geen schuur om...
Iedereen bedankt voor de reacties.
De motor heb ik uiteindelijk op de kop getikt voor 875 euro (best een zacht prijsje naar mijn weten).
Verder heb ik de motor inmiddels twee weken in bezit en heb er al ruim 350km mee gereden zonder grote problemen (die mij opvallen).
Vandaag breng ik 'm...
Heeft iemand nog een update wat betreft het ontgrenzen van de ER-5? Ik sta op het punt een 25KW variant te kopen en wil deze na een tijd ontgrenzen. Hoor het graag!
Beste motormuizen,
Ik ben van plan een Kawasaki ER-5 uit 2004 aan te schaffen voor om en nabij 1200 euro. De proefrit staat gepland.
Dit zal mijn eerste motor zijn. Ik ben momenteel in het bezit van een A2 rijbewijs met code 80, dus 35KW is mijn limiet.
Ik koop deze motor om te leren...