Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Heb de mijne in 2019 verkocht voor 4500, 60K mee gereden, dat dan weer wel
3000 liter benzine mee bespaard, dus eigenlijk voor niks gereden.
Je moet m alleen poetsen met een vochtig doekje, dan blijven de accus heel.
Yes Cees, maar die is meer bedoeld voor roest wat zich al gevormd heeft.
In de BikeSocial test gaat het meer om middeltjes die je in november erop spuit en die je er in april/mei er weer afwast waarna je motor er, -als het middel goed is- , weer zo goed als nieuw onder vandaan komt.
Er komen...
Yamaha MT 10.... (heb nu een Tracer 900)
Alleen... het verbruik is duidelijk hoger.
Met de Tracer haal ik 1:23 Woon-Werk
Schijnt die MT 10 niet te kunnen
Bike Social (Engels) publiceerde een mooie test van de meest gebruikte anti-corrosie middeltjes.
Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee! Of je nou doorrijder bent of je motor in de garage zet:
Die gast heeft trouwens wel meer interessante testen gedaan
(scheelt weer zelf testen)
XCP-Rust Blocker besteld, eens kijken of het nog beter is dan ACF zoals beweerd in MotorcycleNews en Ride Magazine.
Misschien behandel ik wel de linkerkant met ACF en rechts met XCP.
Heb nog wel ff tijd, het ziet er niet naar uit dat er al gestrooid gaat worden.
Heb vijf jaar brammo gereden zonder noemenswaardige problemen.
10K nieuw, voor 5K verkocht (na vijf jaar)
7,4K benzine bespaard.
Remblokken, ketting en tandwielen zijn allemaal standaard zaken die ook op andere merken te vinden zijn (Brembo, Marzochi, etc)
Ik denk de krukas/drijfstang-lagers.
Maar het is simpeler om ff het koppelingshuis te checken, dus ff het deksel eraf, kan de motor blijven zitten.
Heb een keer meegemaakt dat een paar koppelingsbouten los zaten en de binnenkant van het deksel hadden afgeschraapt.
Het alu-vijlsel had de zeef van...
Er moet zeker een automatisch smeersysteem te maken zijn met een Arduino, de Pro-Oiler en soortgenoten zijn immers ook gewoon computertjes.
Gereden afstand is DE belangrijkste parameter voor smeerbehoefte, die je waarschijnlijk nog graag wilt kunnen overrulen om te compenseren voor...
Tja, keuzes....
Als je spuitbussen gebruikt, spuit je ongeveer 24 stuks ( 10 liter?) in je motor-leven (20 jaar, 5000 km/jaar)
met een Pro-Oiler verbruik je dan 0,7 liter,
Én je verbruikt minder tandwielen/kettingen
Met een cardan verbruik je weer meer benzine