Recente inhoud door mp1963

  1. M

    Zou jij wel een elektrische motor willen of niet?

    Inmiddels staan er 2 testverslagen in Moto73 en Motoplus over de nieuwe Energica Experia. Beide testverslagen geven een zeer positief oordeel over deze nieuwe "Groene toermotor". Jawel....toermotor ! Hetgeen wij over het algemeen associëren met lange afstanden rijden. OK, 420 in de stad gaat...
  2. M

    Nieuwe Honda NT1100

    Er zijn inmiddels verschillende inschrijvingen op het forum van de Honda Deauville Club waarvan we weten dat deze leden een NT 1100 rijden. We hebben er alleen nog geen gezien tijdens een toerrit......:) Meer weten? Kijken dan op www.nt1100.nl
  3. M

    Nieuwe Honda NT1100

    Afgelopen zaterdag heb ik eens even een flinke testrit gemaakt met een DCT versie. Dat was even wennen.....vooral omdat de DCT in de tour modus nogal snel opschakelt naar zijn 6 en dan rij je pas 70 km/uur. Als je dan een beetje gas geeft dan "verslikt" de Honda zich.... Door iets te spelen met...
  4. M

    Nieuwe Honda NT1100

    Inmiddels heb ik afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt. Het weer was niet best maar ik kreeg zonder moeilijkheden een hagelnieuwe NT 1100 mee met maar 7 km. op de teller. Voor geinteresseerden staat er een verslagje op de site van de Honda Deauville Club: Zeker weten.... Denk ik... Voor iets...
  5. M

    Nieuwe Honda NT1100

    Ik zou dit zomaar zelf geschreven kunnen hebben..... Heb zelf een NT 700 Deauville als pekelfiets en een Trophy 1200 SE. Die Versys rijdt echt super. Heb hem een keer (noodgedwongen) gehuurd en er 4 dagen mee in de Eifel gereden. Heerlijk ! De Trophy is net boven de 300 kg. Veel minder dan de...
  6. M

    Nieuwe Honda NT1100

    Het domein NT1100.nl is inmiddels ook geclaimd. En als je dat intikt dan kom je uit bij .....de Honda Deauville Club. Die heten de (toekomstige) NT 1100 rijders van harte welkom. Van de website: De lettercombinatie NT werd/wordt door Honda gebruikt voor een bepaalde serie motoren. De NT 650...
  7. M

    Nieuwe Honda NT1100

    Dat is zeker waar ! In Azie worden miljoenen motoren verkocht. In Europa halen ze niet eens 150.000 stuks....
  8. M

    Nieuwe Honda NT1100

    Smeren OK, dat ik duidelijk. Blijkbaar ieder 500 km. en met een warme ketting. Maar dat kettingspannen.....hoe gaat dat in z'n werk? Gewoon bij jaarlijk onderhoud (15.000 km.) of iedere 5k km....? En hoe controleer je de spanning? En hoe makkelijk/moeilijk is dat dan? (controleren en spannen)...
  9. M

    Nieuwe Honda NT1100

    Feit is dat als je persé een cardan wilt je de keuze in motoren enorm beperkt.....terwijl er zoveel mooie machines zijn.
  10. M

    Nieuwe Honda NT1100

    De Pan en Deauville zijn bij goed onderhoud praktisch onverslijtbaar. Het blok is min of meer bullet-proof.....heb ik mij laten vertellen. Er zijn voldoende 2e hands machines en dat zal nog wel even zo blijven. Er zijn nog steeds Pans en Deauvilles van het eerste uur die zonder problemen...
  11. M

    Nieuwe Honda NT1100

    De Honda Deauville Club heeft de NT 1100 al omarmt als de opvolger van de Deauville. Zie het bericht op hun website.
  12. M

    Nieuwe Honda NT1100

    .....en met die 65 PK kun je prima toeren en lange afstanden rijden. Mijn Deauville heeft inmiddels 185000 KM gereden (geen type fout *D ) Nee, je rijdt niet makkelijk 160 km/uur of meer..... Maximaal 140 om het comfortabel te houden. Maar 2 uur in het zadel zitten is absoluut geen probleem. In...
  13. M

    Nieuwe Honda NT1100

    Precies.... dat wordt nog wel eens vergeten. 102 PK is dus prima..
  14. M

    Nieuwe Honda NT1100

    Als er voor € 1000,= een cardan bij kan..... Prima zou ik zeggen. :t
  15. M

    Nieuwe Honda NT1100

    Cardan is duur. Ketting is prima. Er rijden meer motoren met een ketting dan met een cardan. Ja, ik ben ook fan van een cardan...... maar er is een einde aan mijn budget of wat ik er voor uit wil geven. Bovendien maakt een cardan een motor onnodig zwaar. Als ik kijk naar de specs dan denk ik...
Terug
Bovenaan Onderaan