Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Die indrukken zijn gewoon uitstootpen-markeringen van het gietproces, die zie je ook op elk kunststof product als je goed kijkt.
Het boek van Mark heb ik ook en daar staan goede en leuke dingen in die wel degelijk uitmaken, er is altijd ruimte voor verbetering.
Alle losse onderdelen zijn eigenlijk zo goed als de deur uit.
Het gieten en verspanen van de achternaven lijkt tot nu toe allemaal goed te gaan maar loopt, net zoals alles eigenlijk, wat vertraging op.
Om vervolgens wat met de achternaaf te kunnen heb je natuurlijk wel het goede tandwiel nodig...
Ook heb ik nog een CB750 F frame zonder kenteken wat weg mag, deze had ik om er een extra CR750 mee op te bouwen maar ivm ruimte en tijdsgebrek mag die ook de deur uit. Wat oppervlakkige roest maar niets doorgerot of afgeslepen. Hoeft niet de wereld te kosten en staat in Hoogeveen.
De laatste gemaakte onderdelen die ik op reserve heb zijn te koop, uit de batch van 20 heb ik nog 1 tellerplaat a E150,- over.
Tevens nog wat klein grut wat ik nog op voorraad heb liggen van andere spullen.
Zoals het nu lijkt komt in februari mijn correcte achternaaf binnen en daarna volgt er...
Bij een correcte achternaaf horen natuurlijk ook de goede vorkpoten (met 4 bouten ipv 2).
Ik heb een hele goed set standaard poten al klaar gemaakt voor het echte gebruik op een circuit.
De meesten kopen een set gelastte poten bij het bekende adres en racen daar ook gewoon mee, zelf durf ik...
Nog steeds bezig, de boel van deze fiets ligt bij de spuiter maar die heeft het wat druk.
Voor de "echte" krijg ik binnenkort de correcte veel-te-dure achternaaf 😅 en zijn er nog wat dingen onderweg.
Eerst even wat klanten klussen wegwerken voor ik weer hobby tijd heb.
Ook had ik nog een EK in...
Ik zit zelf meer in de oude meuk zonder electronica dus het kan zijn dat ik er echt helemaal naast zit maar het doel van de sensor is neem ik aan om de verbranding te controleren en evt. door de ecu bij te laten sturen. Het zou kunnen zijn dat een afstelling niet goed staat en dat deze sensor...
Hij komt/is trouwens te koop om nummer 2 te financieren waar alle echte originele race onderdelen opkomen en die puur voor snel circuit gebruik zal zijn. Dus mocht je interesse hebben, met of zonder kleur, neem dan even contact op.
Zonder kuip en zitje zie je echt goed hoeveel er eigenlijk weg is tov een normale straatfiets.
Het achterlicht zit aan het subframe vast maar kan met een paar boutjes en stekkers makkelijk worden verwijderd.
Een aantal elektra delen lijken wel wat aangetast door het wrijven tegen framedelen of elkaar. Als ik jou was zou ik de boel even doormeten op weerstand nu ze los zijn en dan even heen en weer wiebelen (controle op draadbreuk verderop in de draad). Kleine moeite en later wellicht een groot...
De Honda 6 cilinder is echt wel een prachtige motor met hele mooie techniek en onderdelen. Ik heb een aantal delen hiervan liggen, voornamelijk wat deels uitwisselbaar was met de CYB350, CR750, CR93 en CR110 en nu dus ook wat RC174 onderdelen. Super mooi en zeldzaam. Ook erg leuk om te zien wat...
Voor een kennis ben ik bezig meerdere CR110 onderdelen te kopiëren en aan te passen.
Best een leuke klus maar hier ging/gaat nog een beste hoeveelheid tijd in zitten.
Voor een ander (toekomstig) project van mij heb ik een RC174 magnesium achternaaf weten te bemachtigen van de "Beale" productie...
Niet echt de meest spannende update maar ik ben weer even bezig met de motor.
De kuip moet nog gespoten worden en ik had het geklieder met polyester en glasvezel een beetje uitgesteld.
Eerst heb ik met een heleboel kleine stukken schilders-tape met een beetje ijzerdraad erin van buiten af de...