Recente inhoud door Nature

  1. N

    Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

    De reden dat ik synthetische olie overweeg is omdat de 80W90 in de winter te stroperig is en tijdens het rijden via de ontluchting naar buiten sijpelt op de achterband.. Daarom vraag ik mij af of 75W90 en 75W140 geen extra slijtage veroorzaken?
  2. N

    Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

    Ik heb een vraag over de cardan aandrijving van de Diversion 900: In het werkplaathandboek staat dat deze "SAE 80 API GL-4 hypoid gear oil" of "80W90 hypoid gear oil" nodig heeft. Nu vroeg ik mij af of je gewoon ongestraft 75W90 of 75W140 (API GL-5) kan gebruiken? Heeft iemand ervaring met één...
  3. N

    GSX600F loopt op drie cylinders na een tijdje niet rijden

    Bedankt allemaal voor het meedenken:), het bleek uiteindelijk dat cilinder 1 verzoop. Nadat ik de vlotternaald vervangen heb voor een nieuwe deed hij het weer.
  4. N

    GSX600F loopt op drie cylinders na een tijdje niet rijden

    Als het een carb. probleem is, zou de cilinder niet gewoon mee moeten doen op de shoke? Aangezien er wel benzine in het vlotterbakje zit.
  5. N

    GSX600F loopt op drie cylinders na een tijdje niet rijden

    Ja, ik heb de bougie verwijderd en deze via het blok geaard. Vonkt gewoon.
  6. N

    GSX600F loopt op drie cylinders na een tijdje niet rijden

    Ik heb een GSX600F die na een paar maand stil te hebben gestaan op drie cilinders loopt i.p.v. vier. Op het moment is het heel nat buiten dus ik dacht dat het misschien een elektrisch probleem was. Maar na een paar dagen in een droge schuur te hebben gestaan doet cilinder 1 nog niet mee. Het...
  7. N

    Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

    Als iemand een soort gelijke valbeugel weet voor een TDM 900 A, dan houd ik mij aanbevolen ;) Dus zo'n 1tje waarmee ook je kuipdelen beschermd zijn.
  8. N

    Probleem met de remklauw achter, hoofdremcilinder of toch..?

    De remslang is vervangen, daar ligt het (helaas) dus niet aan. Goed idee, ga ik proberen :) Ik denk dat ik het stukje metaal dat de blokken tegen deze pennen aandrukt eens verwijder en kijken of het dan wel goed gaat, wellicht drukt deze zo hard dat de blokken en dus de zuigers scheef...
  9. N

    Probleem met de remklauw achter, hoofdremcilinder of toch..?

    Bedankt voor je opmerking, je hebt gelijk, dan ligt het probleem dus bij de klauw. Heb je een idee hoe het scheef slaan van de zuigers kan worden opgelost? Ik vraag me sowieso af hoe de zuigers scheef kunnen komen te zitten. Beide zuigers gaan tegelijk vastzitten. De remklauw heeft een...
  10. N

    Probleem met de remklauw achter, hoofdremcilinder of toch..?

    Ik snap dat een zuiger nauwelijks beweegt en dus ook bijna niet terug komt. :Y Er zit wel een verschil tussen een remklauw die vast slaat waarbij het wiel niet/bijna niet rond wil, dat is hierbij het geval. Met druk op de rem deze terug kunnen drukken? deze snap ik niet helemaal :? De...
  11. N

    Probleem met de remklauw achter, hoofdremcilinder of toch..?

    Klopt het dat de hoofdremcilinder echt moet zuigen bij het loslaten van een volledig ingetrapte rempedaal? Als dat zo is zou het vrijwel zeker aan de sealings moeten liggen ondanks deze er nog goed uitzien.
  12. N

    Probleem met de remklauw achter, hoofdremcilinder of toch..?

    Hmm, ik hoop dat het dat niet is... al is dat ook wel vrij onwaarschijnlijk omdat de diversion 900 een cardan heeft en het wiel er niet schuin ingezet kan worden. De klauw zit vast op een beugel die op de as zit. Hoe kan ik er achter komen of de oorzaak daar ligt?
  13. N

    Probleem met de remklauw achter, hoofdremcilinder of toch..?

    De hoofdremcilinder komt volledig terug
  14. N

    Probleem met de remklauw achter, hoofdremcilinder of toch..?

    - Zuigers zijn ingesmeerd met remvet - Wat bedoel je met een klemmende ophanging?
Terug
Bovenaan Onderaan