Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Er is nooit een terugroepactie geweest voor de brandstofpompen, dus er zullen er nog genoeg rondrijden met een slechte brandstofpompen. Zeker als er weinig mee gereden is zullen ze nog niet allemaal uitgevallen zijn. Pompje is al prijzig, inbouw relatief duur.
Dus als je er een uit die jaren...
2008(?) tot 2012(?) hadden slechte brandstofpompen. Verdere geen specifieke aandachtspunten.
Sportuitlaten vind ik over het algemeen afbreuk doen aan de uitstraling en charme van een Vespa.
Hoewel doorrijden waarschijnlijk iets goedkoper zal zijn, vind ik dit een prima deal.
Als die Burgman de 60K aan tikt wil niemand hem meer hebben, dan kun je hem alleen nog kwijt voor een dumpprijs.
Ik zou hem nu inruilen of hem nog heel lang doorrijden.
Dat ligt aan het gebruik en rijstijl.
Hier meestal 1:25, veel korte stukken, veel stadsverkeer, en stukjes snelweg 120/130. Weinig 80km/h wegen.
Lange stukken en veel 80km/h wegen is wel gunsrig voor het verbruik.
Staar je niet blind op “goedkoper”. Als je een beetje kilometers maakt is en kleine oudere auto bijna altijd goedkoper. Tevens lekker droog, airco, verwaming etc..
Een Scarabeo 250 loopt ook maar 1:25 als je beetje sportief rijdt.
Sommige kleuren wijzigen, maar de hardlopers blijven meestal erg lang.
En er zijn vaak "speciale" edities, dit jaar de Sei Giorni, Notte en Yacht Club. Hiervan vind ik alleen de Sei Giorni wel aardig, helaas alleen met matte lak beschikbaar.
Hier even op basis van adviesprijzen:
Een BV350 is 800euro goedkoper.
Een Vespa 300 is 1500euro goedkoper.
Een Kawasaki J300 is 1200euro goedkoper.
Een Xmax 300 is 400euro goedkoper.
Een Burgman 400(uitlopend model) is 400euro goedkoper.
De originele houden?
Of je moet blij worden van een monotone t&$#sherrie voor jouw en je omgeving, dat voor veel te geld, zonder dat de prestaties ook maar iets verbeteren.
Het het blijft gewoon een scooter, daar hoort zo`n meuk gewoon niet op.
De Vespa ga je dan weer missen...
Kijk eens naar marktwaarde van een GTS uit 2006 en eentje uit 2016, verschil is maximaal 1500euro. Dus afschrijven doet ie nauwelijks meer, dus kost bijna niks als ie stil staat.
Gewoon erbij houden ;).
Je komt mee met het verkeer, maar dat is het dan ook wel. Voor af en toe blokje om is het prima. Wil je echt gaan toeren met duo dan vind ik een 400 net aan voldoende, liever een 650.
Heb zelf diverse scooter gehad van 125 tot 400cc.