Recente inhoud door PART 66

  1. PART 66

    Abs pomp waarschijnlijk kapot BMW R1200ST

    Bij de Honda's die ik heb is het mogelijk om d.m.v. een draadbrug (2018 crf1000) of knoppencombinatie (199x ST1100) de foutcode uit te lezen. Kijk eens in je handleiding?
  2. PART 66

    ontsteking of de kabels ervan lijken door te branden? wat nu?

    Maar het zal niet de reden zijn dat één cilinder niet meeloopt. Aangenomen dat ze hem niet iedere keer moeten aanrennen.
  3. PART 66

    ontsteking of de kabels ervan lijken door te branden? wat nu?

    Heb je domweg de bougies al eens vervangen door nieuwe? Even los van of het qua kilometerstand moet.
  4. PART 66

    ontsteking of de kabels ervan lijken door te branden? wat nu?

    God wat doet men kinderachtig hier. De verkoolde stekker is van de dynamo, zo ver waren we al. Door deze stekkers gaat een flink vermogen (tot 30A) en als deze stekkers vuil worden of weerstand gaan geven door oxidatie dan worden ze warm wat voor meer oxidatie zorgt en het proces versneld. Het...
  5. PART 66

    Klepspeling

    Ik zou de mijne vervangen als hij ouder is dan c.a. vijf jaar. Afhankelijk van hoe veel je rijd kan dat dus iedere klepstelbeurt zijn. Maar het hoeft niet. Maar het zal ook van de machine afhangen. Bij een supersport mag je vaak de halve machine demonteren voordat je bij het kleppendeksel bent...
  6. PART 66

    Klepspeling

    Klepspeling wordt strakker. Naarmate je klep en klepzitting op elkaar inslijten komt de klep dieper in de kop te liggen. De klepsteel komt hierdoor dichter bij de nokkenas.
  7. PART 66

    Koppeling ratelt enorm ninja zx6r 1998

    @Zeroground gaat door voor de koelkast. De foto met een laagje olie in de koppelingskorf is heel duidelijk: Daar zit metaal in.
  8. PART 66

    Welke carb cleaner?

    Bij een VFR400r heb ik er eens een bus injectorreiniger ingegooid van Liqui Moly. Dat scheelde toen een demontage *O* Maar het feit dat ik die VFR toen ook gewoon dagelijks ging gebruiken zal ook meegeholpen hebben. meestal doe ik het gewoon preventief (1x per beurt) of als nabehandeling als ik...
  9. PART 66

    Ketting smeren

    Ik ben 't in zat handleidingen tegengekomen, ook bij motorfietsen van na 2010 mét O-ring ketting.*D Die bokkepoot had ik oorspronkelijk gekocht om Motorex kettingvet te smeren. Dat blijft ook véél langer zitten dan een spray. En veel minder geklieder. Hoe dan ook, 75W90 lijkt z'n werk goed te...
  10. PART 66

    Ketting smeren

    Ik heb een pot 75W90 versnellingsbakolie. Dit drup ik op een bokkepoot en daarmee smeer ik de ketting. Wordt volgens mij al zo aangeraden sinds 1970 ofzo.
  11. PART 66

    ABS check op GSR600

    Wat gaf jou het idee dat er ABS op deze fiets zat? Voor de toekomst: Aanwezigheid (of afwezigheid) van ABS is makkelijk te zien door de aanwezigheid van een Geperforeerde ring (abs pulser ring) op de wielen.
  12. PART 66

    Kawasaki GPZ1100, misterieuze o- ring?

    Wat is de diameter van je oliefilter? Misschien komt hij daar uit.
  13. PART 66

    (Centraal) MF-er gespot?? Post het hier! - Deel 821

    Ik wilde geen oud topic omhoog schoppen maar ik kwam m'n oom een lift naar huis geven en had even een mini moto-meet met m'n oud rijïnstructeur Eric Geurs (en m'n oom in de tas op de voorgrond). Het rijbewijs halen was met Eric echt een geweldige ervaring. Alle nare emoties van 't halen van...
  14. PART 66

    Leuke motor om mee te beginnen

    Wel eentje met een schadehistorie zodat ie is omgebouwd tot naked. Maar zonder dollen: Yamaha MT03? Honda CB600 Hornet? Je vind nakeds mooi maar sluiten ze ook aan bij jouw gebruik? Een naked is leuk in de stad maar minder lekker op de snelweg. Een Hayabusa is zalig op de snelweg maar wat...
  15. PART 66

    (Centraal) MF-er gespot?? Post het hier! - Deel 821

    Geen idee of het een MF-er is maar we helpen elkaar de winter door:
Terug
Bovenaan Onderaan